Úvod Blog Prodej nemovitosti – jak dlouho obvykle trvá?

Prodej nemovitosti – jak dlouho obvykle trvá?

4 dubna, 2024

Často se mě známí ptají, jak dlouho takový prodej nemovitosti trvá. Odpověď není jednoznačná. Prodej totiž trvá měsíc, někdy dva a někdy může trvat klidně roky. To jste ale asi slyšet nechtěli, že?

🙂
Pojďme se tedy podívat na faktory, které rychlost prodeje ovlivňují, více zblízka.

 


Tři fáze prodeje

 

Samotný prodej nemovitosti se dá rozdělit do těchto tří základních fází:

  • Hledáme kupce

 

Úspěšnost v této fázi samozřejmě záleží na mnoha faktorech, o kterých se budeme bavit dál. Velkou práci tady dělá správná příprava a akční plán. Ta stejná věc je mimochodem u prodeje svépomocí velmi podceňovaná. Jak o kupce nepřijít si přečtěte tady.

 

  • Příprava kupní smlouvy

 

Pokud se u nákupu řeší také hypotéka, může tato fáze trvat zhruba tři týdny až dva měsíce. Vždy záleží na složitosti daného případu. Samotná příprava kupní smlouvy už je pak poměrně rychlá. Očekávejte odhadem jeden týden a čas navíc na vyřízení případných připomínek.

 

  • Převod v katastru nemovitostí

 

Součástí je ochranná dvacetidenní lhůta a tuto fázi nemůžeme ovlivnit. Převod na katastru nemovitostí trvá kolem 25 dnů. Posléze už může přejít k předávce nemovitosti

 

Jak dlouho trvá prodej nemovitosti šárka sabová realitní makléř

Pět věcí, které ovlivňující dobu prodeje

Cena

 

První místo zabírá cena nemovitosti. 

Mohli bychom asi říct, že nižší cena = rychlejší prodej a vyšší cena = pomalejší prodej. Existují ale i výjimky.

  • Vždy je důležité říct si, kolik času na prodej máte, zda vás pomalejší prodej v něčem ohrožuje.
  • Cenu nemovitosti neurčujte nikdy náhodně (ani rychlým pohledem do realitního časopisu). 

Jak určit cenu nemovitosti

už jste si u mě mohli přečíst. Pamatujte na to, že správná cena je při prodeji nemovitosti opravdu zásadním faktorem.

 

Užitná hodnota nemovitosti

 

Užitná hodnota je měřítko užitku dané nemovitosti pro kupujícího. 

  • Tato hodnota je samozřejmě velmi individuální. Pro někoho bude rozlehlý byt výhra, zatímco pro jiného bude představovat velké výdaje za zbytečně velký prostor. 
  • Užitná hodnota má souvislost s cenou. Pokud cena užitné hodnotě odpovídat nebude, bude prodej pravděpodobně nekonečným příběhem.

Vždy je velmi důležité zamyslet se nad cílovou skupinou potenciálních zájemců. Této skupině je pak důležité ušít na míru nejen realitní inzerát, ale také marketingové aktivity.

Lokalita

 

Další velmi důležitý faktor. V některých lokalitách a oblastech máte i při vyšší ceně úspěch téměř zaručen, jinde to bude těžší práce i při ceně nižší. Důležitá je bezpečnost, občanská vybavenost, kvalita života i potenciál dané lokality. 

Pokud je vaše nemovitost v populární lokalitě, gratuluji. Pokud ne, nesmutněte. Chápu, že nemovitost mávnutím kouzelného proutku na lepší místo nepřenesete. Kvalitní makléř ale dokáže využít všech svých zkušenostech a pomůže vám z vaší lokality vytěžit maximum.

 

Jak dlouho trvá prodej nemovitosti šárka sabová realitní makléř

Propagace nemovitosti a marketing

 

Pokud budete mít úžasnou nemovitost v úžasné lokalitě, ale nikomu ji pořádně neukážete, zájemci se nepohrnou. A naopak. Můžete mít průměrnou nemovitost v průměrné lokalitě, ale pokud dáte prodeji a marketingu správnou péči, můžete prodat v příjemné lhůtě a za pěknou cenu. 

Propagace a marketing je totiž nesmírně důležitou složkou prodejního procesu a velmi doporučuji nepřehlížet ji.

Co vše sem spadá?

Potřebujete zkrátka nalákat na první pohled. Investice se v tomto případě nejen že vyplatí, ale také vrátí! Kvalitní prezentace vám totiž přivede kvalitní zájemce. A to je to, oč tu jde.

 

Jak dlouho trvá prodej nemovitosti šárka sabová realitní makléř

Kvalitní (či nekvalitní) prodávající

 

Můžete nemovitost zpropagovat naprosto dokonale, pokud ale na prohlídce celou propagaci “zabijete” přístupem, úspěch se jednoduše nedostaví. 

Prohlídka totiž není jen o představení nemovitosti. Jde o organizaci, správnou komunikaci se zájemci, schopnost odbourat potenciální obavy, připravenost, efektivní prezentaci na živo, vyjednávací schopnosti… mohla bych pokračovat ještě dlouho.
Třešničkou na dortu je samozřejmě dotažení procesu k úspěšnému uzavření transakce.

O prohlídce vedené makléřem vs prohlídce s majitelem už jsem psala v tomto článku.

Pokud nakonec ke spolupráci přizvete realitního makléře, přečtěte si pro jistotu před uzavřením smlouvy o spolupráci můj předchozí článek.

 


Chcete si být jisti, že váš příběh o prodeji nemovitosti bude mít šťastný konec? Ozvěte se mi. O nemovitosti svých klient se starám už mnoho let. Ráda se postarám také o úspěšný prodej té vaší!

Zajímá vás svět realit a vše okolo něj?

Můj newsletter je tu pro vás. Tajné realitní tipy pro úspěšný nákup i prodej, zkušenosti z mé praxe, nejnovější reality na trhu a mnohem víc. Pojďme se propojit!

Zajímá vás svět realit a vše okolo něj?

Můj newsletter je tu pro vás. Tajné realitní tipy pro úspěšný nákup i prodej, zkušenosti z mé praxe, nejnovější reality na trhu a mnohem víc. Pojďme se propojit!