Prodáváte nemovitost, ale zájemci nikde. Vaše nemovitost je vystavená už nějaký ten pátek, ale vy stále nemáte poptávky po prohlídkách. Začínáte být nervózní, protože tahle situace nesvědčí ani vaší nemovitosti (“ležáci” jsou vždy podezřelí), ani vaší cash flow.
Co dělat, když se prodej nemovitosti nedaří? Pojďme se dnes podívat, v čem může být problém (a jak dostat vaši nemovitost zpátky do hry).
1. Špatně nastavená cena
Tady se chybuje nejčastěji. Možná jste cenu nastavovali bez analýzy trhu, pouze na základě vaší srdeční hodnoty, kterou pro vás nemovitost má. A pravděpodobně jste přestřelili. Bohužel. Příliš vysoká cena a očekávání jsou častým kamenem úrazu.
- Potenciálního kupce s vaší nemovitostí emoce nespojují, proto doporučuji nezapojovat je ani při cenotvorbě.
- Udělejte si průzkum trhu, při kterém berte ohled nejen na velikost a dispozice nemovitostí, ale také na lokalitu a aktuální situaci na trhu.
TIP: Cenový odhad nemovitosti si nechte vypracovat odborníkem. Možná se budete divit, jak hladký průběh bude prodej se správně nastavenou prodejní cenou mít.
2. Neprofesionální prezentace nemovitosti
Odpovídá prezentace ceně nemovitosti? Někdy se lidé snaží na prezentaci ušetřit. Fotky z mobilu a ze špatného úhlu, špatné světlo, nad kterým někdo mávnul rukou… když tohle vidím u “běžných” lidí, dokážu ještě tohle pochybení pochopit. Bohužel ale tyto chyby vídám také u některých realitních makléřů.
- Špatná prezentace je v dnešní konkurenční době jednoduše průšvih.
- Pokud chcete uspět, zainvestujte do profesionálního home stagingu a fotografa.
- V ideálním případě požadujte také video nebo 3D prohlídku.
- Nezapomeňte ani na kvalitně napsaný inzerát.
TIP: V případě prázdné nebo nedokončené nemovitosti připadá v úvahu také virtuální home staging, který i z prázdného prostoru vykouzlí útulný domov.
3. Nevhodná nebo nedostatečná propagace
Pokud vaši nemovitost neuvidí správní lidé na správných místech, bude se prodej táhnout nekonečně dlouho. I v případě propagace proto doporučuji zainvestovat. Radost z rychlého a úspěšného prodeje vám totiž tuto investici rychle vrátí.
- Nespoléhejte na šuškandu, využijte všech online i offline možností.
- Investujte do placené reklamy (pokud nechcete vyhodit peníze do kanálu, doporučuji tento bod přenechat profesionálovi).
- Využijte naplno síly sociálních sítí (neváhejte inzerovat prostřednictvím svého profilu a požádejte přátele o sdílení).
- Oslovte své okolí pomocí letáků nebo plachty na domě.
TIP: Pokud pro vás tyto aktivity řeší realitní makléř, chtějte pravidelné reporty investic a výsledků.
4. Nekvalitní realitní makléř
Ano, i tady může být zakopaný pes. Ani spolupráce s realitním makléřem neznamená vždy automatický úspěch. Proaktivita a profesionalita makléře, jeho schopnosti a zkušenosti, ochota a chuť udělat extra kroky… to vše hraje svou roli.
- Budu se opakovat, ale svého realitního makléře vybírejte pečlivě.
- Nechte si doporučit makléře od svých známých, kterým důvěřujete.
- Nebojte se pokládat otázky a dobře naslouchejte.
TIP: Co vám spolupráce s kvalitním makléřem přinese? To jsem vám sepsala TADY.
Chcete vaši nemovitost prodat dobře a bez zbytečných časových prodlev? Od toho jsem tu. Postarám se o to, aby byl pro vás celý proces bezstarostný a přinesl co nejlepší možný výsledek.
Seznam dotazů máte, teď už se stačí jen ozvat.
Budu se těšit!