Když se prodej nemovitosti nedaří

Pro­dá­vá­te nemo­vi­tost, ale zájem­ci nikde. Vaše nemo­vi­tost je vysta­ve­ná už něja­ký ten pátek, ale vy stá­le nemá­te poptáv­ky po pro­hlíd­kách. Začí­ná­te být ner­vóz­ní, pro­to­že tahle situ­a­ce nesvěd­čí ani vaší nemo­vi­tos­ti (“ležá­ci” jsou vždy pode­zře­lí), ani vaší cash flow.

Co dělat, když se pro­dej nemo­vi­tos­ti neda­ří? Pojď­me se dnes podí­vat, v čem může být pro­blém (a jak dostat vaši nemo­vi­tost zpát­ky do hry).

 

1. Špatně nastavená cena

 


Tady se chy­bu­je nej­čas­tě­ji. Mož­ná jste cenu nasta­vo­va­li bez ana­lý­zy trhu, pou­ze na zákla­dě vaší srdeč­ní hod­no­ty, kte­rou pro vás nemo­vi­tost má. A prav­dě­po­dob­ně jste pře­stře­li­li. Bohu­žel. Pří­liš vyso­ká cena a oče­ká­vá­ní jsou čas­tým kame­nem úrazu.

  • Poten­ci­ál­ní­ho kup­ce s vaší nemo­vi­tos­tí emo­ce nespo­ju­jí, pro­to dopo­ru­ču­ji neza­po­jo­vat je ani při ceno­tvor­bě.
  • Udě­lej­te si prů­zkum trhu, při kte­rém ber­te ohled nejen na veli­kost a dis­po­zi­ce nemo­vi­tos­tí, ale také na loka­li­tu a aktu­ál­ní situ­a­ci na trhu.


TIP: Ceno­vý odhad nemo­vi­tos­ti si nech­te vypra­co­vat odbor­ní­kem. Mož­ná se bude­te divit, jak hlad­ký prů­běh bude pro­dej se správ­ně nasta­ve­nou pro­dej­ní cenou mít.

 

2. Neprofesionální prezentace nemovitosti


Odpo­ví­dá pre­zen­ta­ce ceně nemo­vi­tos­ti? Někdy se lidé sna­ží na pre­zen­ta­ci ušet­řit. Fot­ky z mobi­lu a ze špat­né­ho úhlu, špat­né svět­lo, nad kte­rým někdo máv­nul rukou… když tohle vidím u “běž­ných” lidí, doká­žu ješ­tě tohle pochy­be­ní pocho­pit. Bohu­žel ale tyto chy­by vídám také u někte­rých rea­lit­ních mak­lé­řů.

 

  • Špat­ná pre­zen­ta­ce je v dneš­ní kon­ku­renč­ní době jed­no­du­še průšvih.
  • Pokud chce­te uspět, zain­ves­tuj­te do pro­fe­si­o­nál­ní­ho home sta­gin­gu a fotografa.
  • V ide­ál­ním pří­pa­dě poža­duj­te také video nebo 3D prohlídku.
  • Neza­po­meň­te ani na kva­lit­ně napsa­ný inzerát.

 

TIP: V pří­pa­dě prázd­né nebo nedo­kon­če­né nemo­vi­tos­ti při­pa­dá v úva­hu také vir­tu­ál­ní home sta­ging, kte­rý i z prázd­né­ho pro­sto­ru vykouz­lí útul­ný domov.

 

když se prodej nemovitosti nedaří šárka sabová realitní makléř

3. Nevhod­ná nebo nedo­sta­teč­ná propagace


Pokud vaši nemo­vi­tost neu­vi­dí správ­ní lidé na správ­ných mís­tech, bude se pro­dej táh­nout neko­neč­ně dlou­ho. I v pří­pa­dě pro­pa­ga­ce pro­to dopo­ru­ču­ji zain­ves­to­vat. Radost z rych­lé­ho a úspěš­né­ho pro­de­je vám totiž tuto inves­ti­ci rych­le vrátí.

  • Nespo­lé­hej­te na šuš­kan­du, vyu­žij­te všech onli­ne i offli­ne možností.
  • Inves­tuj­te do pla­ce­né rekla­my (pokud nechce­te vyho­dit pení­ze do kaná­lu, dopo­ru­ču­ji ten­to bod pře­ne­chat profesionálovi).
  • Vyu­žij­te napl­no síly soci­ál­ních sítí (nevá­hej­te inze­ro­vat pro­střed­nic­tvím své­ho pro­fi­lu a požá­dej­te přá­te­le o sdílení).
  • Oslov­te své oko­lí pomo­cí letá­ků nebo plach­ty na domě.

 

TIP: Pokud pro vás tyto akti­vi­ty řeší rea­lit­ní mak­léř, chtěj­te pra­vi­del­né repor­ty inves­tic a výsledků.

 

4. Nekvalitní realitní makléř



Ano, i tady může být zako­pa­ný pes. Ani spo­lu­prá­ce s rea­lit­ním mak­lé­řem nezna­me­ná vždy auto­ma­tic­ký úspěch. Pro­ak­ti­vi­ta a pro­fe­si­o­na­li­ta mak­lé­ře, jeho schop­nos­ti a zku­še­nos­ti, ocho­ta a chuť udě­lat extra kro­ky… to vše hra­je svou roli.

  • Budu se opa­ko­vat, ale své­ho rea­lit­ní­ho mak­lé­ře vybí­rej­te pečlivě.
  • Nech­te si dopo­ru­čit mak­lé­ře od svých zná­mých, kte­rým důvěřujete.
  • Neboj­te se poklá­dat otáz­ky a dob­ře naslouchejte.

 

TIP: Co vám spo­lu­prá­ce s kva­lit­ním mak­lé­řem při­ne­se? To jsem vám sepsa­la TADY.

 

když se prodej nemovitosti nedaří šárka sabová realitní makléř

 


 

Chce­te vaši nemo­vi­tost pro­dat dob­ře a bez zby­teč­ných časo­vých pro­dlev? Od toho jsem tu. Posta­rám se o to, aby byl pro vás celý pro­ces bez­sta­rost­ný a při­ne­sl co nej­lep­ší mož­ný výsledek.
Seznam dota­zů máte, teď už se sta­čí jen ozvat. 

Budu se těšit!

Datum vydání

5.6.2025