Pryč je doba, kdy se nemovitosti prodávali jen přes inzeráty. Prodej nemovitostí přes Facebook (a další sociální sítě) je další krok, který lze v současné době úspěšně realizovat.
Čím více lidí totiž při prodeji oslovíte, tím větší je šance, že bude prodej rychlý a úspěšný. Jak tedy na to?
Dokonalá prezentace nemovitosti
Je jedno, jestli prodáváte přes inzerát v realitní inzerci nebo na sociálních sítích. Perfektní příprava a prezentace je vždy základ. Na sociálních sítích je důležité zaujmout. Pokud se tak nestane, algoritmus váš inzerát lidem ukazovat nebude a celá inzerce bude zbytečná. Co je základ? Jako vždy:
- vyladěný interiér
- dokonalé fotky
- krásné video či fotografie
- lákavý a vypovídající text
Zkrátka skvělý příspěvek od A do Z.
Jak nemovitost na Facebooku propagovat?
Možností máte hned několik. Pojďme si je ukázat.
Propagace na vlastním profilu
Nejjednodušší a přirozená možnost. Použijte vlastní profil. Oslovte své přátele a s trochou šikovnosti i přátele vašich přátel. A jejich přátele. Jak?
- pište poutavě
- použijte hodně hezkých fotografií
- zkuste zařadit video z dronu
- přimějte lidi k reakcím – lajky, sdílení, vše se počítá
Zkuste v inzerátu položit otázky, požádejte o sdílení, klidně nabídněte za zprostředkování kupce odměnu. Díky energii, kterou do inzerce vložíte, budete mít možnost dostat vaši nabídku k tisícům lidí zcela zdarma.
Propagujte ve facebookových skupinách
Inzertních skupin je na Facebooku nepřeberně. Zkuste do vyhledávání zadat:
- reality
- prodej nemovitosti
- rychlý prodej nemovitosti
- nemovitosti na prodej
- a pod
Staňte se jejich členy, vytvořte krásný příspěvek a buďte aktivní. Čím více skupin vyhledáte, tím lépe. Nenechte zájemce na odpovědi čekat dlouho. Jedná se o další skvělý způsob, jak zadarmo oslovit velké množství lidí.
Použijte Facebook reklamu
Další možností je nastavení reklamy přímo v Meta Business Suite. Jedná se opět o velmi účinný způsob, jak vaši nemovitost dostat k potenciálním kupcům.
Jaké jsou výhody Facebook reklamy u prodeje nemovitostí?
- můžete oslovit velké množství lidi
- můžete oslovit lidi z konkrétního města
- zaměřit se můžete na lidi se zájmem o nemovitosti
- možností cílení je mnoho
A nevýhody Facebook reklamy?
- nastavování reklam vyžaduje zkušenosti
- bez znalosti nedokážete správně zacílit
- bez zkušeností můžete ztratit peníze bez efektu
- inzerce je placená
Osobně inzerci na sociálních sítích používám jako součást prodejní strategie pro své klienty běžně.
Jak fungují Facebook reklamy
Struktura reklam je stejná, jako v Google Ads, případně Sklik (reklama na stránce Seznam.cz).
- založíte Facebook byznys stránku
- vytvoříte kampaň, která zahrnuje reklamní sestavy, ve které jsou pak samotné reklamy
- napíšete text, doplníte fotky, zacílíte
- spustíte reklamu
Pokud nejste v online reklamách zkušení, doporučuji nechat nastavení na odborníkovi.
Retargeting
Díky byznys stránce můžete propagovat nemovitost(i) automatizovaně. Znamená to, že můžete cílit na lidi, kteří obdobné inzeráty v minulosti vyhledávali. Této možnosti říkáme dynamický retargeting.
Inzerce nemovitostí na Facebooku – stojí to za to?
Byť sociální sítě nejsou samospásným řešením, je to zkrátka další zajímavá možnost, jak oslovit více potenciálních zájemců. Stejně jako u každé inzerce, i tady velmi záleží na vašich schopnostech a kvalitě prezentace. Osobně doporučuji toto:
- nespoléhejte na jeden jediný prodejní kanál
- otevřete se více možnostem (prodejní plachta, inzerát v lokální inzerci, letáky do schránek…)
- vždy řešte marketing komplexně, možností je opravdu hodně
Při své práci přistupuji ke každé nemovitosti individuálně. Luxusní nemovitost si žádá jiný přístup, než prázdninová chalupa.
Obecně platí rovnítko: jiný typ nemovitosti = jiná cílovka = jiný typ inzerce a propagace.
Je dobré na to myslet i u prodeje nemovitosti na Facebooku.
Pokud máte v plánu prodej nemovitosti a chcete si být jisti, že je o ni skvěle postaráno, ozvěte se mi. Každý den pomáhám svým klientům prodat nemovitost co nejlépe a za co nejkratší dobu. Ráda se postarám i o tu vaši!