Dva velmi odlišné pojmy, které se ale velmi často zaměňují. Víte, co je nabídková cena? A jaký je rozdíl mezi nabídkovou a tržní cenou? Pokud se chystáte prodávat nemovitost, doporučuji vám přečíst i dnešní článek…
Nabídková cena může být jakákoliv.
Pokud jsou nabídky obdobných nemovitostí na trhu za cenu výrazně nižší, patrně prodejce úspěšný nebude. Nabídková cena tedy není reálná cena prodejní.
Tržní cena (jinak také prodejní), je pak cena, na které se prodávající s kupujícím dohodnou.
Na stranu druhou – pakliže je vaše nemovitost opravdu speciální a počet zájemců vysoký, může se stát, že bude kupující opravdu ochoten zaplatit cenu vyšší, než je obvykle běžná.

Pokud prodávající nemá s realitním trhem zkušenosti a i přesto se rozhodl prodat nemovitost svépomocí, obvykle postupuje následovně:
Prodávající neví, jak dlouho dané inzeráty v nabídce jsou. A neuvědomuje si, že potenciálního kupce prodejcův citový vztah k nemovitosti bohužel nezajímá. Cena tedy není pro potenciální kupce zajímavá. A tak daná nemovitost v nabídce zůstává bez povšimnutí a postupně se řadí do kategorie “ležák”.
Nemovitost, která je v nabídce již dlouho, obvykle nepůsobí na potenciální kupce dobře. Tomu totiž budou vrtat hlavou myšlenky o tom, co je s nemovitostí špatně, když ji nikdo nechce. Je ale jedna výjimka, která může těmto realitním ležákům pomoci.

O tom, čím se při určování prodejní ceny řídit, si můžete přečíst například tady. Nápomocen by pak mohl být i tento článek.
Pokud vám jde spíš o rychlý a hladký prodej, než o testování realitního trhu s nejistým výsledkem, ráda vám s naceněním nemovitosti pomůžu. Ozvěte se mi, jsem tu pro vás!