Aktuální období je na prodej nemovitosti ideální. Tato situace trvá už od loňského roku. Už tehdy jsme si mysleli, že ceny klesnou. Bylo tomu ale právě naopak. Ceny neuvěřitelně narostly, a pokud někdo uvažuje o prodeji, ideální doba prodat nemovitost je právě teď. Zájemců o koupi nemovitostí je skutečně hodně.
Když chcete nemovitost prodat – a chcete ji nejspíš prodat za co nejvyšší cenu, je důležité, aby se nemovitost líbila co nejširšímu okruhu lidí.
Při práci pro své klienty toho dosáhnu tím, že nemovitost – byt nebo dům – bude čistá.
Jako vzorový příklad nám poslouží byt a budu tedy psát o tom, jak postupovat, chcete-li prodat byt. Pokud je to běžně obývaný byt, ujistěte se, že na stěnách nebo podlaze nezůstaly žádné odřeniny. Pokud tam jsou drobné závady, je lepší to dát před prodejem do pořádku. Kdo tam závady nechá, bude zbytečně čelit možným otázkám o slevě.
Připravte svou nemovitosti na prezentaci a prohlídky
Váš byt nebo dům by měl být připravený na prodej. Opět, pro zjednodušení, budu mluvit o bytě. Pokud je byt prázdný, měl by být vymalovaný, čistý, ideálně i bez starého nábytku. V bytě by nemělo být nic, co by mu ubralo na hodnotě. Ideální je, když je vymalovaný bílou barvou a uklizený.
Pokud je ten byt prázdný, doporučuju spolupráci s bytovou designérkou, která ho nastylizuje tak, aby se líbil co největšímu počtu lidí. Vnese do toho prostoru emoce, a jak víme, právě emoce je to, co prodává. Designerka by měla byt vyzdobit před tím, než se bude fotit do inzerce a než se na něj přijdou podívat první zájemci.
Kromě toho, že byt má být čistý, vymalovaný a uklizený, je také dobré, aby hezky voněl, aby tam nebyly cítit nepříjemné pachy.
Podpořte prodej a prodejní cenu skvělou on-line prezentací
Půdorys. Součástí prezentace bytu, tedy inzerce by měl být půdorys, aby si zájemci dokázali představit, jak byt vypadá. Půdorys může být 2D nebo i 3D. 2D bohatě stačí – když byt prodává profík, je to dnes základ. Pokud byt prodáváte sami a nespolupracujete s nikým, kdo by pro vás mohl profesionálně půdorys zpracovat, načrtněte ho alespoň od ruky – je to stále lepší, než nechat prezentaci bez půdorysu.
Video prohlídka. Součástí prezentace, tedy inzerce může být i video prohlídka. Je to služba, která zahrnuje nejen natočení samotného bytu, kameraman by měl natočit i okolí. Záběry se točí ideálně tak, aby vzbudily příjemné emoce.
Pokud při prodeji například cílíte na lidi, kteří chtějí byt v blízkosti přírody, věnuje se ve videu pozornost i přírodě v okolí, aby se dozvěděli, že je v blízkosti například lesopark, můžou tam jezdit na kolečkových bruslích nebo i na kole. To všechno vzbuzuje emoce, a právo to je v prezentaci nabízeného bytu žádoucí.
Inzerát zpracovaný z kvalitních podkladů. Pokud jste byt připravili na prodej a pracujete na inzerátu a způsobu, jak byt co nejlépe prezentovat, měli byste pro to mít co nejkvalitnější podklady, ideálně zpracované od profesionála.
Znamená to kvalitní fotky, video a poutavý text. Důležité je, aby byl text bez chyb, ovšem, čím poutavější, tím lepší. Měla by v něm ovšem být všechna důležitá fakta. Inzerát už je vlastně návrhem ke kupní nebo rezervační smlouvě a nemůžou v něm být informace, které nejsou pravdivé.
Dejte vědět na těch správných místech o tom, že nemovitost prodáváte
Realitní servery. Máte-li hotovou ucelenou prezentaci, je potřeba dát o tom, že nemovitost prodáváte, širokému okruhu lidí. Znamená to, že byste ji měli ideálně publikovat na nejnavštěvovanějších realitních serverech, mezi které patří SREALITY, Reality Čechy a Morava, Reality iDNES. My inzerujeme také na webu RE/MAXu. Těch největších realitních serverů je sedm.
Označení nemovitosti. Dobré je také označit nemovitost plachtou. Pokud je její součástí i balkon nebo lodžie, tak je to jednodušší. Pokud majitelé v bytě nebydlí, nebo pokud jako majitelé v bytě nebydlíte, je dobré dát plachtu na okno, protože to může zaujmout lidi, kteří zatím neuvažovali, že by si mohli byt koupit, třeba i proto, že netušili, že se v jejich okolí takový byt prodává.
Nebo si můžou vzpomenout, že by se jim byt mohl hodit pro jejich děti. Můžou se jim ale také někdo zmínit, že by potřeboval byt – a oni budou vědět o tomto. Plachta přitáhne další zájemce.
Sociální sítě a placená reklama. Pak je dobré prodej nemovitosti inzerovat i na sociálních sítích, doporučuju nespoléhat jen na organický dosah, ale podpořit vše i formou placené reklamy.
Realitní makléř vám může ušetřit čas i přinést více peněz za prodej
Pokud se při prodeji rozhodnete spolupracovat s kvalitním realitním makléřem, je to všechno výše zmíněné jen seznamem věcí, se kterými vám pomůže. A nejen to. Při této spolupráci můžete ve výsledku prodat byt nebo dům i za víc peněz, právě díky kvalitně práce, kterou odvede. Takový realitní makléř si na svou odměnu vydělá i tím, že vám pomůže s kroky, které zvýší cenu vaší nemovitosti na trhu.