Přišel čas prodat váš rodinný dům? Pak čtěte dál. Prodej rodinného domu má totiž svá specifika. A dnes se spolu podíváme na to, čemu věnovat před prodejem pozornost.
Dobrá příprava je totiž dost velký krok k úspěchu. Ukažte potenciálním kupcům, že zrovna váš dům je ten pravý.
Exteriér je první, co zájemce uvidí. Proto věnujte zahradě a okolí domu pozornost.
Toto vše je důležité nejen před prohlídkami, ale také před focením. Myslete na to, že první dojem už po druhé neuděláte.Více tipů, jak nepřijít o zájemce, najdete v mém článku zde.
To stejné platí v interiéru. Neprodáváte jen tak něco. Prodáváte budoucí domov. Tak zájemcům pocit domova nabídněte.
Dům by měl být čistý, vkusně upravený a útulný. Odstraňte proto nádobí z dřezu i vařiče, sušák na prádlo a magnety z lednice, přidejte naopak zapálenou svíčku, čerstvé květiny ve váze a dekorativní polštář nebo pléd na sedačku.
Nezapomínejte také na to, že každý má trošku jiný vkus. V tomto případě se snažte uspokojit co nejširší množství zájemců. Jak na to?
Některé věci už po letech našemu oku unikají. Zkuste se na ně zaměřit. Nám mohou drobné vady přijít nepodstatné, kupce si jich ale velmi dobře všimne.
O co může jít?
Kupující většinu nechce řešit problémy hned po nastěhování. V opačném případě může požadovat slevu z ceny. Zkuste proto tyto snadné opravy vyřešit už před prohlídkou.TIP: Velký pozor dejte také na skryté vady, za které máte jako prodejce zodpovědnost.
Občas může i menší investice zvýšit první dojem a díky tomu potenciálně i cenu nemovitosti.
Zapřemýšlejte třeba, zda by se nevyplatilo:
Především nově zrekonstruované části domu mohou být klíčové při vyjednávání o ceně.
A zkušený realitní makléř díky těmto plusovým bodům dokáže při vyjednávání často zázraky.
Nastavení správné prodejní ceny je disciplína sama o sobě. Ve výsledku ale udělá pořádný kus práce. Proč?
Nutno říct, že většinou nestačí podívat se do inzerce na (na první pohled) obdobné nemovitosti. Nikdy totiž nevíte, jak dlouho už v inzerci jsou, kolikrát už byla cena upravena, jestli jsou tyto nemovitosti opravdu srovnatelné atd. Přesnější data můžete hledat v katastru nemovitostí, dle vaší lokality.Osobně ale doporučuji nechat si udělat odhad ceny nemovitosti kvalifikovaným odborníkem nebo spolehlivým realitním makléřem.
Nespoléhejte se na svůj fotografický um. Potřebujete opravdu zaujmout!
Možností je mnoho. Já pro své klienty využívám všechny tyto silné zbraně.
Pokud si tady nejste silní v kramflecích, opět doporučuji oslovit profesionálního realitního makléře. Ten přesně ví, jak marketingový mix pro vaši nemovitost namíchat.
To samé platí u prodejní strategie. Někdy je lepší cesta odložených nabídek, jindy vyhraje prodej formou aukce. Pokud se ve strategii prodeje nemovitosti neorientujete, je lepší vzít si na pomoc odborníka.
Bez vyjednávání a jisté míry flexibility se většinou žádný prodej neobejde.
Prohlídky nemovitosti, stejně jako vyjednávání, jsou velmi důležitými kroky v prodejním procesu. Pokud si nejste jistí, že jste schopni je naplnit, přenechte zodpovědnost spolehlivému realitnímu makléři. Zkušenosti s časovou koordinací, znalost psychologie i vyjednávání, schopnost vnímat každé zájemcovo gesto… to vše jsou schopnosti, které hrají ve váš prospěch.

Někdy stačí dát zájemci relativně malý bonus a prodej máte v kapse. Někdy je přesvědčí přenechání moderních spotřebičů, jindy můžete nabídnout dětské hřiště, jindy zahradní domek. Někdy mohou hrát tyto věci roli také při vyjednávání. Chce zájemce slevu? Co mu místo slevy nabídnout třeba bazén, který zůstane na zahradě?
S klienty mám tyto bonusy vždy připraveny v záloze a v případě potřeby s nimi jdeme ven. Jen je důležité je vyhodnotit, kdy je ten správný moment.
Prodej rodinného domu je vždy složitější, než prodej bytu. Je totiž mnoho věcí, které vám mohou úspěšný prodej pokazit. Jde se jim vyvarovat? Samozřejmě. Mnoho informací najdete u mě na blogu. Pokud byste ale přece jen nechtěli řešit prodej sami, ozvěte se mi. Ráda vám pomohu.