Chystáte se na prodej, ale vaše nemovitost zrovna útulným interiérem neoplývá? Nebo je snad nemovitost prázdná úplně?
Je těžké prodat potenciálním zájemcům domov, když si ho ztěží dokáží představit. I tohle má ale řešení: virtuální homestaging.
Prodáváte domov, ne holé zdi
Možná si říkáte, že je to přece jedno. Prodáváte nemovitost jako takovou, co si s ní budoucí majitel udělá, už je přece na něm. Jenomže prezentovat prázdné místnosti vám při prodeji příliš nepomůže. Proč?
- Jak už jsem říkala mnohokrát, neprodáváte jen tak nějakou nemovitost. Prodáváte domov.
- Pozitivní emoce, které umí útulně zařízená nemovitost vyvolat, jsou při prodeji k nezaplacení.
- Pokud dokážete správně ukázat plný potenciál nemovitosti, jste hned o krok blíž k úspěšnému prodeji.
Holé zdi a prázdné pokoje nevzbudí na první dojem v potenciálním zájemci vůbec nic. Díky virtuálnímu home stagingu to ale můžete snadno změnit.
Virtuální home staging: co to vůbec je?
Virtuální home staging (virtuální foto staging, virtual staging) je virtuální vybavení a vyladění domů pro fotky a jiný vizuální prezentační materiál.
- Virtuálním homestag – pokud má být kvalitní – vyžaduje špičkovou znalost kompozic, měřítek i barev.
- Připraví ho pro vás profesionální fotografové nebo grafici s praxí v interiérovém designu.
- Jedná se o kvalitní fotomontáže, kdy se fotografie vaší originální nemovitosti doladí interiérovými prvky a detaily (nábytek, závěsy, dekorace, světla, stíny…).
Stejně jako v jiných oblastech, i tady doporučuji volit vždy spolupráci s renomovanými odborníky. Dokonalý výsledek vám totiž dokáže přinést výrazně více potenciálních kupců, zatímco špatná práce vás o ně může obrat.
TIP: Věděli jste, že nemovitost můžete prodávat i na Facebooku? Čtěte tady.
Pro koho virtuální home staging je?
Samozřejmě vždy záleží na individuálním případu. Obecně ale homestaging doporučuji v těchto případech:
- Pokud nemáte čas nebo možnost zařídit klasický home staging.
- Skvělý je pro vyklizené nemovitosti po rekonstrukci nebo doposud nezařízené novostavby.
- Funguje také u nemovitostí rozestavěných (a z toho důvodu nezařízených).
Prostě vždy, když chcete zapracovat na atraktivitě vaší nemovitosti. Virtuální home staging totiž dokáže vyzdvihnout silné stránky vaší nemovitosti a podpořit fantazii zájemce. Obojí jsou věci, které prázdná nemovitost zařídit nedokáže.
Cit pro realitu
Vrátím se k mému doporučení najímat na virtuální home staging profesionály. Úkolem virtuálního home stagingu je vybrousit vizuální prezentaci a vyzdvihnout kvality vaší nemovitosti.
- Chceme potenciálnímu kupujícímu ukázat, jaký potenciál nemovitost má, jak se v ní může cítit.
- Chceme ukázat, jak uvnitř funguje světlo, jak se dá s prostorem pracovat.
Cílem by nikdy neměla být mystifikace. Nikdy nechtějte vytvořit z prostoru něco, co není. Pokud se vám někdo bude snažit home staging s “vylepšením” prodat, doporučuji od spolupráce upustit. Nic dobrého vám nepřinese.
Jak virtuální home staging komunikovat v inzerci?
Osobně doporučuji jít na věc upřímně. V opačném případě můžete potenciálního zájemce nejen zklamat, ale klidně i úplně odradit.
- U fotek nezapomeňte uvést, že se jedná o vizualizaci.
- Klidně pro přesnost sdělení a snadné pochopení doplňte, že se jedná o jeden z návrhů možného vizuálního řešení interiéru.
- Nebojte se doplnit fotky s vizuálním home stagingem také fotkami reálného stavu interiéru (tzn. fotky před a po). Fantazie potenciálního zájemce bude pracovat i tak.
Klady a zápory virtuálního home stagingu
Výhody
- Můžete s vaší nemovitostí krásně vizuálně pracovat.
- Profesionální grafik / fotograf dokáže s interiérem a barvami opravdu kouzla.
- Ukážete potenciálním zájemcům plný potenciál vaší nemovitosti, vzbudíte potřebné emoce a fantazii a snadno navodíte pocit útulného domova.
- Vizuálních možností a stylů je nepřeberně, takže se můžete přesně zaměřit na potřeby vaší cílové skupiny.
Nevýhody
- Nepovedený virtuální home staging může při prezentaci uškodit.
- Přehnaný a nereálný home staging přinese potenciálnímu kupujícímu na prohlídce pořádnou dávku zklamání.
- Pokud nebudete virtuální home staging transparentně komunikovat, může být prohlídka nemovitosti pro zájemce opět zklamáním a vaše tvář seriózního prodejce může utrpět.
Virtuální home staging je zkrátka dalším skvělým nástrojem, který vám může pomoci k úspěšnému prodeji. Stejně jako u dalších nástrojů je ale potřeba umět s ním dobře pracovat. Home staging klasický i virtuální pro své klienty zařizuji běžně, je to součást “balíčku” mých služeb. Pokud chcete zjistit, co dalšího pro vás v rámci své provize ráda udělám, neváhejte se ozvat.