Virtuální home staging: vaše tajná zbraň při prodeji nemovitosti

Chys­tá­te se na pro­dej, ale vaše nemo­vi­tost zrov­na útul­ným inte­ri­é­rem neo­plý­vá? Nebo je snad nemo­vi­tost prázd­ná úplně?

Je těž­ké pro­dat poten­ci­ál­ním zájem­cům domov, když si ho ztě­ží doká­ží před­sta­vit. I tohle má ale řeše­ní: vir­tu­ál­ní homestaging. 



Prodáváte domov, ne holé zdi

 

Mož­ná si říká­te, že je to pře­ce jed­no. Pro­dá­vá­te nemo­vi­tost jako tako­vou, co si s ní budou­cí maji­tel udě­lá, už je pře­ce na něm. Jenomže pre­zen­to­vat prázd­né míst­nos­ti vám při pro­de­ji pří­liš nepo­mů­že. Proč?

 

  • Jak už jsem říka­la mno­ho­krát, nepro­dá­vá­te jen tak něja­kou nemo­vi­tost. Pro­dá­vá­te domov.
  • Pozi­tiv­ní emo­ce, kte­ré umí útul­ně zaří­ze­ná nemo­vi­tost vyvo­lat, jsou při pro­de­ji k nezaplacení.
  • Pokud doká­že­te správ­ně uká­zat plný poten­ci­ál nemo­vi­tos­ti, jste hned o krok blíž k úspěš­né­mu prodeji.

 

Holé zdi a prázd­né poko­je nevzbu­dí na prv­ní dojem v poten­ci­ál­ním zájem­ci vůbec nic. Díky vir­tu­ál­ní­mu home sta­gin­gu to ale může­te snad­no změnit.

 

Virtuální home staging: co to vůbec je?

 

Vir­tu­ál­ní home sta­ging (vir­tu­ál­ní foto sta­ging, vir­tu­al sta­ging) je vir­tu­ál­ní vyba­ve­ní a vyla­dě­ní domů pro fot­ky a jiný vizu­ál­ní pre­zen­tač­ní materiál. 

 

  • Vir­tu­ál­ním homestag pokud má být kva­lit­ní vyža­du­je špič­ko­vou zna­lost kom­po­zic, měří­tek i barev.
  • Při­pra­ví ho pro vás pro­fe­si­o­nál­ní foto­gra­fo­vé nebo gra­fi­ci s pra­xí v inte­ri­é­ro­vém designu.
  • Jed­ná se o kva­lit­ní foto­mon­tá­že, kdy se foto­gra­fie vaší ori­gi­nál­ní nemo­vi­tos­ti dola­dí inte­ri­é­ro­vý­mi prv­ky a detai­ly (náby­tek, závěsy, deko­ra­ce, svět­la, stíny…).

 

Stej­ně jako v jiných oblas­tech, i tady dopo­ru­ču­ji volit vždy spo­lu­prá­ci s reno­mo­va­ný­mi odbor­ní­ky. Doko­na­lý výsle­dek vám totiž doká­že při­nést výraz­ně více poten­ci­ál­ních kup­ců, zatím­co špat­ná prá­ce vás o ně může obrat.

TIP: Vědě­li jste, že nemo­vi­tost může­te pro­dá­vat i na Face­boo­ku? Čtě­te tady.

virtuální home staging šárka sabová realitní makléř praha


Pro koho virtuální home staging je?


Samo­zřej­mě vždy zále­ží na indi­vi­du­ál­ním pří­pa­du. Obec­ně ale homesta­ging dopo­ru­ču­ji v těch­to případech:

  • Pokud nemá­te čas nebo mož­nost zaří­dit kla­sic­ký home staging.
  • Skvě­lý je pro vykli­ze­né nemo­vi­tos­ti po rekon­struk­ci nebo dopo­sud neza­ří­ze­né novostavby.
  • Fun­gu­je také u nemo­vi­tos­tí roze­sta­vě­ných (a z toho důvo­du nezařízených).

 

Pros­tě vždy, když chce­te zapra­co­vat na atrak­ti­vi­tě vaší nemo­vi­tos­ti. Vir­tu­ál­ní home sta­ging totiž doká­že vyzdvih­nout sil­né strán­ky vaší nemo­vi­tos­ti a pod­po­řit fan­ta­zii zájem­ce. Obo­jí jsou věci, kte­ré prázd­ná nemo­vi­tost zaří­dit nedokáže.


Cit pro realitu


Vrá­tím se k mému dopo­ru­če­ní nají­mat na vir­tu­ál­ní home sta­ging pro­fe­si­o­ná­ly. Úko­lem vir­tu­ál­ní­ho home sta­gin­gu je vybrou­sit vizu­ál­ní pre­zen­ta­ci a vyzdvih­nout kva­li­ty vaší nemovitosti. 

 

  • Chce­me poten­ci­ál­ní­mu kupu­jí­cí­mu uká­zat, jaký poten­ci­ál nemo­vi­tost má, jak se v ní může cítit. 
  • Chce­me uká­zat, jak uvnitř fun­gu­je svět­lo, jak se dá s pro­sto­rem pracovat.

 

Cílem by nikdy nemě­la být mysti­fi­ka­ce. Nikdy nechtěj­te vytvo­řit z pro­sto­ru něco, co není. Pokud se vám někdo bude sna­žit home sta­ging s “vylep­še­ním” pro­dat, dopo­ru­ču­ji od spo­lu­prá­ce upus­tit. Nic dob­ré­ho vám nepřinese.

 

Jak virtuální home staging komunikovat v inzerci?

 

Osob­ně dopo­ru­ču­ji jít na věc upřím­ně. V opač­ném pří­pa­dě může­te poten­ci­ál­ní­ho zájem­ce nejen zkla­mat, ale klid­ně i úpl­ně odradit.

  • U fotek neza­po­meň­te uvést, že se jed­ná o vizualizaci.
  • Klid­ně pro přes­nost sdě­le­ní a snad­né pocho­pe­ní doplň­te, že se jed­ná o jeden z návrhů mož­né­ho vizu­ál­ní­ho řeše­ní interiéru.
  • Neboj­te se dopl­nit fot­ky s vizu­ál­ním home sta­gin­gem také fot­ka­mi reál­né­ho sta­vu inte­ri­é­ru (tzn. fot­ky před a po). Fan­ta­zie poten­ci­ál­ní­ho zájem­ce bude pra­co­vat i tak.

virtuální home staging šárka sabová realitní makléř praha


Klady a zápory virtuálního home stagingu

 

Výhody

 

  • Může­te s vaší nemo­vi­tos­tí krás­ně vizu­ál­ně pracovat.
  • Pro­fe­si­o­nál­ní gra­fik / foto­graf doká­že s inte­ri­é­rem a barva­mi oprav­du kouzla.
  • Uká­že­te poten­ci­ál­ním zájem­cům plný poten­ci­ál vaší nemo­vi­tos­ti, vzbu­dí­te potřeb­né emo­ce a fan­ta­zii a snad­no navo­dí­te pocit útul­né­ho domova.
  • Vizu­ál­ních mož­nos­tí a sty­lů je nepře­ber­ně, tak­že se může­te přes­ně zamě­řit na potře­by vaší cílo­vé sku­pi­ny. 

Nevýhody

 

  • Nepo­ve­de­ný vir­tu­ál­ní home sta­ging může při pre­zen­ta­ci uškodit.
  • Pře­hna­ný a nere­ál­ný home sta­ging při­ne­se poten­ci­ál­ní­mu kupu­jí­cí­mu na pro­hlíd­ce pořád­nou dáv­ku zklamání.
  • Pokud nebu­de­te vir­tu­ál­ní home sta­ging transpa­rent­ně komu­ni­ko­vat, může být pro­hlíd­ka nemo­vi­tos­ti pro zájem­ce opět zkla­má­ním a vaše tvář seri­óz­ní­ho pro­dej­ce může utrpět.

 


Vir­tu­ál­ní home sta­ging je zkrát­ka dal­ším skvě­lým nástro­jem, kte­rý vám může pomo­ci k úspěš­né­mu pro­de­ji. Stej­ně jako u dal­ších nástro­jů je ale potře­ba umět s ním dob­ře pra­co­vat. Home sta­ging kla­sic­ký i vir­tu­ál­ní pro své kli­en­ty zaři­zu­ji běž­ně, je to sou­část “balíč­ku” mých slu­žeb. Pokud chce­te zjis­tit, co dal­ší­ho pro vás v rám­ci své pro­vi­ze ráda udě­lám, nevá­hej­te se ozvat.

Datum vydání

17.4.2025

Kategorie