Nesetkávám se s tím často, úplná rarita to ale také není. Sem tam si někdo řekne, že bude nemovitost prodávat bez inzerce. Proč?
Protože si ušetří všechnu tu práci okolo a nebude muset investovat do reklamy. No, i to je bezesporu možná cesta. Jaká že je ale realita “tichého prodeje”?
Nejvyšší možná cena
Tedy to, o co každý prodejce přirozeně stojí. Podaří se vám ji získat prostřednictvím tzv. tichého prodeje? S vysokou pravděpodobností ne. Proč?
- Prodejem bez inzerce se ochuzujete o potenciální zájemce. O mnoho potenciálních zájemců, abych byla přesná.
- Větší zájem = více možností volby = větší šance na úspěšný prodej podle vašich představ. Tato rovnice se obecně nemění.
TIP: Víte, že k prodeji vám může sloužit i Facebook? O prodeji prostřednictvím této platformy jsem vám psala v tomto článku.
Prodej a investoři
Databáze investorů jsou fajn. Trefit se ale do jejich představ a vkusu není vždycky jednoduché. Druhá věc je ta, že na nákup většinou nespěchají – takže ze svých podmínek pravděpodobně jen tak neustoupí.
- Inzerce na realitních serverech vám přinese relevantní zájemce o vaši nemovitost.
- Tito zájemci hledají nemovitost, která jim bude novým domovem nebo investiční nemovitostí.
- Pokud budou mít tedy o vaši nemovitost zájem, spíše se rádi domluví na podmínkách.
Příprava nemovitosti je nezbytnost
Pokud máte pocit, že prodej bez inzerce vám ušetří čas, který byste před inzerováním museli vložit do příprav, zklamu vás.
- Pokud chcete oslovovat pouze investory, bude kvalitní příprava stejně tak zásadní (fotoprezentace / videoprohlídka / vizualizace).
- To stejné platí pro přípravu před samotnými prohlídkami, ať už si na prohlídku přivedete kohokoliv – za předpokladu, že stále platí, že chcete prodat za co nejvyšší možnou cenu.
TIP: Odbytá či neexistující příprava se nevyplácí. Nikdy. Využijte potenciál vaší nemovitosti na maximum a váš investovaný čas se vám vždy vrátí. O tom, jak připravit rodinný dům na prodej, jsem psala v tomto článku.
Nejdražší je čas
A ten bude u tichého prodeje utíkat, jako voda. Šuškanda zkrátka moc efektivní způsob prodeje není.
- Bez inzerce můžete promeškat momentální poptávku.
- Potenciální zájemci se o vaší nemovitosti nedozví.
- Vy budete čekat, čekat a čekat.
- Až se konečně někdo objeví, budete ochotni kývnout na podmínky, na které byste jinak nepřistoupili.
TIP: Dlouhé čekání často prodejce dožene ke snížení ceny. Vždy je lepší být v pozici toho, kdo si vybírá. Buďte ten, kdo podmínky stanovuje, ne ten, kdo ze zoufalství kývne na všechno.
Veřejně neveřejné
Občas lidé z různých důvodů nechtějí, aby okolí vědělo, že nemovitost prodávají.
Pravda je taková, že:
- Vaše okolí může být (kromě inzerce) také slušným zdrojem zájemců.
- Po dokončení prodeje jsou tak jak tak všechny informace dostupné v katastru nemovitostí. Pokud tedy někdo bude chtít zjistit, kolik financí vám nemovitost přinesla, zjistí si to.
TIP: Chápu, že se občas lidé obávají potenciální závisti. Připomeňte si ale to, že vy jste ti, o kterých se rozhoduje. Nenechte si šanci na nejvyšší možnou prodejní cenu vzít kvůli strachu o tom, co si kdo okolo bude myslet.
Pokud si přejete prodat vaši nemovitost opravdu úspěšně, je prodej poměrně náročnou alchymií. Proto klienti volají mě. Investice do mých zkušeností se vám totiž vrátí v podobě klidu, rychlého prodeje a nejvyšší možné ceny. Pokud na to nechcete být sami, jsem tu i pro vás. Ozvěte se a můžeme začít.