Prodej bytu nebo rodinného domu: bez kvalitní inzerce to nepůjde

Nese­tká­vám se s tím čas­to, úpl­ná rari­ta to ale také není. Sem tam si někdo řek­ne, že bude nemo­vi­tost pro­dá­vat bez inzer­ce. Proč?

Pro­to­že si ušet­ří všech­nu tu prá­ci oko­lo a nebu­de muset inves­to­vat do rekla­my. No, i to je beze­spo­ru mož­ná ces­ta. Jaká že je ale rea­li­ta “tiché­ho prodeje”?


 

Nejvyšší možná cena


Tedy to, o co kaž­dý pro­dej­ce při­ro­ze­ně sto­jí. Poda­ří se vám ji zís­kat pro­střed­nic­tvím tzv. tiché­ho pro­de­je? S vyso­kou prav­dě­po­dob­nos­tí ne. Proč?

  • Pro­de­jem bez inzer­ce se ochu­zu­je­te o poten­ci­ál­ní zájem­ce. O mno­ho poten­ci­ál­ních zájem­ců, abych byla přesná. 
  • Vět­ší zájem = více mož­nos­tí vol­by = vět­ší šan­ce na úspěš­ný pro­dej pod­le vašich před­stav. Tato rov­ni­ce se obec­ně nemění.

 

TIP: Víte, že k pro­de­ji vám může slou­žit i Face­book? O pro­de­ji pro­střed­nic­tvím této plat­for­my jsem vám psa­la v tom­to článku.

 

Prodej a investoři


Data­bá­ze inves­to­rů jsou fajn. Tre­fit se ale do jejich před­stav a vku­su není vždyc­ky jed­no­du­ché. Dru­há věc je ta, že na nákup vět­ši­nou nespě­cha­jí tak­že ze svých pod­mí­nek prav­dě­po­dob­ně jen tak neustoupí.

  • Inzer­ce na rea­lit­ních ser­ve­rech vám při­ne­se rele­vant­ní zájem­ce o vaši nemovitost.
  • Tito zájem­ci hle­da­jí nemo­vi­tost, kte­rá jim bude novým domo­vem nebo inves­tič­ní nemovitostí.
  • Pokud budou mít tedy o vaši nemo­vi­tost zájem, spí­še se rádi domlu­ví na podmínkách.

prodej nemovitosti bez inzerce

Pří­pra­va nemo­vi­tos­ti je nezbytnost


Pokud máte pocit, že pro­dej bez inzer­ce vám ušet­ří čas, kte­rý bys­te před inze­ro­vá­ním muse­li vlo­žit do pří­prav, zkla­mu vás.

  • Pokud chce­te oslo­vo­vat pou­ze inves­to­ry, bude kva­lit­ní pří­pra­va stej­ně tak zásad­ní (foto­pre­zen­ta­ce / video­pro­hlíd­ka / vizualizace).
  • To stej­né pla­tí pro pří­pra­vu před samot­ný­mi pro­hlíd­ka­mi, ať už si na pro­hlíd­ku při­ve­de­te koho­ko­liv – za před­po­kla­du, že stá­le pla­tí, že chce­te pro­dat za co nej­vyš­ší mož­nou cenu.

 

TIP: Odby­tá či nee­xis­tu­jí­cí pří­pra­va se nevy­plá­cí. Nikdy. Vyu­žij­te poten­ci­ál vaší nemo­vi­tos­ti na maxi­mum a váš inves­to­va­ný čas se vám vždy vrá­tí. O tom, jak při­pra­vit rodin­ný dům na pro­dej, jsem psa­la v tom­to článku.

 

Nejdražší je čas


A ten bude u tiché­ho pro­de­je utí­kat, jako voda. Šuš­kan­da zkrát­ka moc efek­tiv­ní způ­sob pro­de­je není.

  • Bez inzer­ce může­te pro­meš­kat momen­tál­ní poptávku.
  • Poten­ci­ál­ní zájem­ci se o vaší nemo­vi­tos­ti nedozví.
  • Vy bude­te čekat, čekat a čekat.
  • Až se koneč­ně někdo obje­ví, bude­te ochot­ni kýv­nout na pod­mín­ky, na kte­ré bys­te jinak nepřistoupili.

 

TIP: Dlou­hé čeká­ní čas­to pro­dej­ce dože­ne ke sní­že­ní ceny. Vždy je lep­ší být v pozi­ci toho, kdo si vybí­rá. Buď­te ten, kdo pod­mín­ky sta­no­vu­je, ne ten, kdo ze zou­fal­ství kýv­ne na všechno.

prodej nemovitosti bez inzerce šárka sabová realitní makléř


Veřejně neveřejné


Občas lidé z růz­ných důvo­dů nechtě­jí, aby oko­lí vědě­lo, že nemo­vi­tost prodávají. 

Prav­da je tako­vá, že:

 

  • Vaše oko­lí může být (kro­mě inzer­ce) také sluš­ným zdro­jem zájemců. 
  • Po dokon­če­ní pro­de­je jsou tak jak tak všech­ny infor­ma­ce dostup­né v katastru nemo­vi­tos­tí. Pokud tedy někdo bude chtít zjis­tit, kolik finan­cí vám nemo­vi­tost při­nes­la, zjis­tí si to.

 

TIP: Chá­pu, že se občas lidé obá­va­jí poten­ci­ál­ní závis­ti. Při­po­meň­te si ale to, že vy jste ti, o kte­rých se roz­ho­du­je. Nenech­te si šan­ci na nej­vyš­ší mož­nou pro­dej­ní cenu vzít kvů­li stra­chu o tom, co si kdo oko­lo bude myslet.


Pokud si pře­je­te pro­dat vaši nemo­vi­tost oprav­du úspěš­ně, je pro­dej poměr­ně nároč­nou alchy­mií. Pro­to kli­en­ti vola­jí mě. Inves­ti­ce do mých zku­še­nos­tí se vám totiž vrá­tí v podo­bě kli­du, rych­lé­ho pro­de­je a nej­vyš­ší mož­né ceny. Pokud na to nechce­te být sami, jsem tu i pro vás. Ozvě­te se a může­me začít.

 

Datum vydání

8.5.2025

Klíčová slova