Ano. Lidé většinou preferují klid. Prodej nemovitosti u frekventované cesty tak může být trochu oříšek.
Když ale víte, jak na to, všechno se dá řešit. Jak udělat z výhody nevýhodu a naklonit si kupce na svou stranu?
Vyčarujte z nevýhody výhodu
Pokud nechcete bojovat nižší cenou, je potřeba se do toho trošku opřít. Jednou z cest jsou jasné argumenty pro.
Výborná dopravní dostupnost
Rušná ulice může být trochu hlučná, poskytuje ale jiný velký bonus.
- bezprostřední blízkost MHD
- hlavní tah dálnice nebo cesta do centra města nedaleko
- zásobování
Bezproblémové dojíždění a úspora času? To se cení.
Služby a veškerá občanská vybavenost po ruce
Lidé chtějí klid, také ale chtějí mít vše důležité přímo pod nosem. A to se občas trošku neshoduje. Rušná ulice nabízí méně klidu, ale také pohodlí.
- obchody všeho druhu,
- školy a školky v blízkosti
- restaurace a kavárny
- zdravotní péče
Napadají vás další věci? Skvělé, připište si je na seznam.

Podnikáte? Ideální!
Pokud plánujete využívat prostor také k podnikání, může být rušná ulice ideální.
- kancelář
- provozovny
- salony
- ordinace
- gastro zařízení
To vše a mnohem víc. Právě dobrá dostupnost bývá často rozhodující v tom, jestli za vámi zákazník přijde, nebo bude šetřit čas a vybere si pohodlnější variantu.
„Každá nemovitost má své výhody a nevýhody, vše je jen o perspektivě. Klíčem je najít toho správného kupce a ukázat mu všechny benefity.“
Potenciální překážky
Abychom to měli kompletní, tady jsou potenciální nevýhody. Je dobré zkusit se zamyslet, zda by je nešlo ve vašem případě nějakým způsobem eliminovat (nebo alespoň “zjemnit”).
- hluk a vyšší prašnost
- menší soukromí
- bezpečnost pro děti a domácí mazlíčky
- nižší ochota platit „prémiovou cenu“
Kvalitní okna a izolace, bezpečnostní fólie na oknech (pamatujte si, že pocit bezpečí je často velmi rozhodující), stylové závěsy nebo třeba dobře řešené oplocení či brána. Můžete něco z toho nabídnout? Šlo by něco z toho aplikovat i u vás?
TIP: Přečtěte si můj článek o faktorech, které mají vliv na cenu nemovitosti.

Jak při prodeji postupovat?
Pokud prodáváte tento typ nemovitosti svépomocí, doporučuji se v základu soustředit na tyto body.
Správně nastavená cena
Nemovitosti v rušné oblasti se někdy (ne ale vždy) prodávají o něco levněji, než nemovitosti na lukrativních místech. Záměrně ale píši, že ne vždy. Rušná ulice a pojem “lukrativní místo” se totiž nemusí vždy vylučovat.
TIP: Osobně doporučuji spolupracovat při nastavení prodejní ceny nemovitosti se zkušeným realitním makléřem. Pokud bude cena moc vysoká, nebude o nemovitost zájem. Pokud bude naopak příliš nízká, přijdete zbytečně o peníze.
Zapracujte na komfortu
Tento bod už jsem psala výše, pojďme se ale na něj podívat ještě jednou. Dodatečné úpravy totiž mohou zvýšit cenu a zájem.
- dobrá okna, která nepropouští hluk
- kvalitní plot a brána, které zajistí pocit bezpečí
- zelený plot, který dokáže snížit prašnost
- akustické závěsy, které opět pomohou s hlukem
- drobné rekonstrukce, které mohou vylepšit celkový dojem (pouze se zamyslete, jak velké investice do rekonstrukce mají smysl)
Ukažte ty správné věci
Věřím, že i vaše nemovitost má svou klidnou zónu, kde je možné se od hluku z “problematické” ulice oprostit.
- Možná je to dvorek ze zadní stranu domu?
- Obývací pokoj, jehož okna vedou do vnitrobloku?
- Nebo terasa, na které je úžasný klid a slunce celé odpoledne?
TIP: Zaměřte se v inzerátu na tato místa a potenciálním zájemcům ukažte, že být ve středu dění a přitom si dopřávat klid, nemusí být jen nesplnitelný sen.

Určete si správnou cílovou skupinu
Bydlení u “průtokové” cesty nemusí být ideální pro všechny. Je proto dobré zvážit, kdo je vaše ideální cílovka. Lépe se vám pak budou komunikovat výhody, které z polohy plynou.
- investoři
- podnikatelé a zájemci o pronájem pro komerční účely
- mladé bezdětné dvojice
Právě těmto lidem se pravděpodobněji trefíte do potřeb. Myslete na svou cílovou skupinu při psaní inzerátu, stejně jako při dalších marketingových aktivitách.
Home staging a fotky
I tady si dejte práci s dobrým odprezentováním benefitů. Kvalitní prezentace je velmi důležitá.
Ano, vaše nemovitost je u rušné ulice, ale podívejte na ten krásný kus zahrady za domem. Krásný balkon, který svádí k odpočinku? Máme. Prostorný a chytře řešený interiér? Tady je!
Nezdůrazňujte nevýhody
Slova mají sílu. Třikrát si to zopakujte, než začnete psát realitní inzerát.
- “Dům je bohužel u rušné silnice, takže je potřeba počítat se zvýšeným hlukem a větším provozem.”
- „Skvělá poloha vám díky výborné dopravní dostupnosti autem i MHD usnadní život. Bezprostřední okolí nabízí také perfektní občanskou vybavenost, vše máte jednoduše po ruce.”
Co vám zní lépe? Nejde o to lhát. Jde o to poukázat na benefity. Co je pro jednoho nevýhodou je pro druhého často výhrou.

Buďte otevření jednání
Tento bod ostatně platí pro jakýkoliv prodej, je proto dobré být lehce flexibilní. Samozřejmě všeho s mírou. Vyjednávání je běžnou součástí prodejního procesu, proto je dobré vědět, jak na to.
TIP: Jedna z nejcennějších schopností profesionálního makléře je právě schopnost vyjednávat (s chladnou hlavou). Pokud prodáváte svépomocí, zkuste si přečíst můj článek o vyjednávání.
Chcete prodat nemovitost, která je svou polohou (nebo jinými faktory) tak trochu komplikovanější? Nevadí. Já výzvy miluji.
Ozvěte se mi a vrhneme se na to. Bez starostí, bez stresu, s nejlepším možným výsledkem.
