Prodej domu u rušné silnice: jak na to


Ano. Lidé vět­ši­nou pre­fe­ru­jí klid. Pro­dej nemo­vi­tos­ti u frek­ven­to­va­né ces­ty tak může být tro­chu oříšek.
Když ale víte, jak na to, všech­no se dá řešit. Jak udě­lat z výho­dy nevý­ho­du a naklo­nit si kup­ce na svou stranu?

 


 

Vyčarujte z nevýhody výhodu


Pokud nechce­te bojo­vat niž­ší cenou, je potře­ba se do toho troš­ku opřít.
Jed­nou z cest jsou jas­né argu­men­ty pro.

Výbor­ná doprav­ní dostupnost


Ruš­ná uli­ce může být tro­chu hluč­ná, posky­tu­je ale jiný vel­ký bonus.

  • bez­pro­střed­ní blíz­kost MHD 
  • hlav­ní tah dál­ni­ce nebo ces­ta do cen­t­ra měs­ta nedaleko
  • záso­bo­vá­ní

Bez­pro­blé­mo­vé dojíž­dě­ní a úspo­ra času? To se cení.

 

Služby a veškerá občanská vybavenost po ruce


Lidé chtě­jí klid, také ale chtě­jí mít vše důle­ži­té pří­mo pod nosem. A to se občas troš­ku nesho­du­je. Ruš­ná uli­ce nabí­zí méně kli­du, ale také pohodlí.

 

  • obcho­dy vše­ho druhu,
  • ško­ly a škol­ky v blízkosti
  • restau­ra­ce a kavárny
  • zdra­vot­ní péče 

 

Napa­da­jí vás dal­ší věci? Skvě­lé, při­piš­te si je na seznam.

prodej nemovitosti u rušné cesty šárka sabová realitní makléř praha

 


Podnikáte? Ideální!


Pokud plá­nu­je­te vyu­ží­vat pro­stor také k pod­ni­ká­ní, může být ruš­ná uli­ce ideální.

 

  • kan­ce­lář
  • pro­vo­zov­ny
  • salo­ny
  • ordi­na­ce
  • gastro zaří­ze­ní

To vše a mno­hem víc. Prá­vě dob­rá dostup­nost bývá čas­to roz­ho­du­jí­cí v tom, jest­li za vámi zákaz­ník při­jde, nebo bude šet­řit čas a vybe­re si poho­dl­něj­ší variantu.

„Kaž­dá nemo­vi­tost má své výho­dy a nevý­ho­dy, vše je jen o per­spek­ti­vě. Klí­čem je najít toho správ­né­ho kup­ce a uká­zat mu všech­ny benefity.“

 

Potenciální překážky

 

Abychom to měli kom­plet­ní, tady jsou poten­ci­ál­ní nevý­ho­dy. Je dob­ré zku­sit se zamys­let, zda by je nešlo ve vašem pří­pa­dě něja­kým způ­so­bem eli­mi­no­vat (nebo ale­spoň “zjem­nit”).

  • hluk a vyš­ší prašnost
  • men­ší soukromí
  • bez­peč­nost pro děti a domá­cí mazlíčky
  • niž­ší ocho­ta pla­tit „pré­mi­o­vou cenu“

Kva­lit­ní okna a izo­la­ce, bez­peč­nost­ní fólie na oknech (pama­tuj­te si, že pocit bez­pe­čí je čas­to vel­mi roz­ho­du­jí­cí), sty­lo­vé závěsy nebo tře­ba dob­ře řeše­né oplo­ce­ní či brá­na. Může­te něco z toho nabíd­nout? Šlo by něco z toho apli­ko­vat i u vás?

TIP: Pře­čtě­te si můj člá­nek o fak­to­rech, kte­ré mají vliv na cenu nemovitosti.

prodej nemovitosti u rušné cesty šárka sabová realitní makléř praha

 

Jak při prodeji postupovat?


Pokud pro­dá­vá­te ten­to typ nemo­vi­tos­ti své­po­mo­cí, dopo­ru­ču­ji se v zákla­du sou­stře­dit na tyto body.

 


Správně nastavená cena


Nemo­vi­tos­ti v ruš­né oblas­ti se někdy (ne ale vždy) pro­dá­va­jí o něco lev­ně­ji, než nemo­vi­tos­ti na lukra­tiv­ních mís­tech. Záměr­ně ale píši, že ne vždy. Ruš­ná uli­ce a pojem “lukra­tiv­ní mís­to” se totiž nemu­sí vždy vylučovat. 

TIP: Osob­ně dopo­ru­ču­ji spo­lu­pra­co­vat při nasta­ve­ní pro­dej­ní ceny nemo­vi­tos­ti se zku­še­ným rea­lit­ním mak­lé­řem. Pokud bude cena moc vyso­ká, nebu­de o nemo­vi­tost zájem. Pokud bude nao­pak pří­liš níz­ká, při­jde­te zby­teč­ně o peníze.


Zapracujte na komfortu


Ten­to bod už jsem psa­la výše, pojď­me se ale na něj podí­vat ješ­tě jed­nou. Doda­teč­né úpra­vy totiž mohou zvý­šit cenu a zájem.

  • dob­rá okna, kte­rá nepro­pouš­tí hluk
  • kva­lit­ní plot a brá­na, kte­ré zajis­tí pocit bezpečí
  • zele­ný plot, kte­rý doká­že sní­žit prašnost
  • akus­tic­ké závěsy, kte­ré opět pomo­hou s hlukem
  • drob­né rekon­struk­ce, kte­ré mohou vylep­šit cel­ko­vý dojem (pou­ze se zamys­le­te, jak vel­ké inves­ti­ce do rekon­struk­ce mají smysl)

 

Ukažte ty správné věci


Věřím, že i vaše nemo­vi­tost má svou klid­nou zónu, kde je mož­né se od hlu­ku z “pro­ble­ma­tic­ké” uli­ce oprostit. 

  • Mož­ná je to dvo­rek ze zad­ní stra­nu domu?
  • Obý­va­cí pokoj, jehož okna vedou do vnitrobloku?
  • Nebo tera­sa, na kte­ré je úžas­ný klid a slun­ce celé odpoledne? 

TIP: Zaměř­te se v inze­rá­tu na tato mís­ta a poten­ci­ál­ním zájem­cům ukaž­te, že být ve stře­du dění a při­tom si dopřá­vat klid, nemu­sí být jen nespl­ni­tel­ný sen.

prodej nemovitosti u rušné cesty šárka sabová realitní makléř praha



Určete si správnou cílovou skupinu


Byd­le­ní u “prů­to­ko­vé” ces­ty nemu­sí být ide­ál­ní pro všech­ny. Je pro­to dob­ré zvá­žit, kdo je vaše ide­ál­ní cílov­ka. Lépe se vám pak budou komu­ni­ko­vat výho­dy, kte­ré z polo­hy plynou.

  • inves­to­ři
  • pod­ni­ka­te­lé a zájem­ci o pro­ná­jem pro komerč­ní účely
  • mla­dé bezdět­né dvojice

Prá­vě těm­to lidem se prav­dě­po­dob­ně­ji tre­fí­te do potřeb. Mys­le­te na svou cílo­vou sku­pi­nu při psa­ní inze­rá­tu, stej­ně jako při dal­ších mar­ke­tingo­vých aktivitách. 

 

Home staging a fotky


I tady si dej­te prá­ci s dob­rým odpre­zen­to­vá­ním bene­fi­tů. Kva­lit­ní pre­zen­ta­ce je vel­mi důležitá. 
Ano, vaše nemo­vi­tost je u ruš­né uli­ce, ale podí­vej­te na ten krás­ný kus zahra­dy za domem. Krás­ný bal­kon, kte­rý svá­dí k odpo­čin­ku? Máme. Pro­stor­ný a chytře řeše­ný inte­ri­ér? Tady je!

 

Nezdůrazňujte nevýhody


Slo­va mají sílu. Tři­krát si to zopa­kuj­te, než začne­te psát rea­lit­ní inzerát.

  • “Dům je bohu­žel u ruš­né sil­ni­ce, tak­že je potře­ba počí­tat se zvý­še­ným hlu­kem a vět­ším provozem.”

  • „Skvě­lá polo­ha vám díky výbor­né doprav­ní dostup­nos­ti autem i MHD usnad­ní život. Bez­pro­střed­ní oko­lí nabí­zí také per­fekt­ní občan­skou vyba­ve­nost, vše máte jed­no­du­še po ruce.”

Co vám zní lépe? Nejde o to lhát. Jde o to pou­ká­zat na bene­fi­ty. Co je pro jed­no­ho nevý­ho­dou je pro dru­hé­ho čas­to výhrou.

prodej nemovitosti u rušné cesty šárka sabová realitní makléř praha


Buďte otevření jednání


Ten­to bod ostat­ně pla­tí pro jaký­ko­liv pro­dej, je pro­to dob­ré být lehce fle­xi­bil­ní. Samo­zřej­mě vše­ho s mírou. Vyjed­ná­vá­ní je běž­nou sou­čás­tí pro­dej­ní­ho pro­ce­su, pro­to je dob­ré vědět, jak na to. 

TIP: Jed­na z nej­cen­něj­ších schop­nos­tí pro­fe­si­o­nál­ní­ho mak­lé­ře je prá­vě schop­nost vyjed­ná­vat (s chlad­nou hla­vou). Pokud pro­dá­vá­te své­po­mo­cí, zkus­te si pře­číst můj člá­nek o vyjednávání.

 


 

Chce­te pro­dat nemo­vi­tost, kte­rá je svou polo­hou (nebo jiný­mi fak­to­ry) tak tro­chu kom­pli­ko­va­něj­ší? Neva­dí. Já výzvy miluji.

Ozvě­te se mi a vrh­ne­me se na to. Bez sta­ros­tí, bez stre­su, s nej­lep­ším mož­ným výsledkem.

Datum vydání

23.10.2025

Klíčová slova