Prodej domu se zahradou. Výhoda nebo nevýhoda?

Jas­ně. O úspě­chu pro­de­je a výši pro­dej­ní ceny roz­ho­du­je spous­ta fak­to­rů. Loka­li­ta, roz­lo­ha, dis­po­zi­ce… ale neza­po­mí­nej­te ani na to další. 

Pro­stor oko­lo domu. Prá­vě ten může být třeš­nič­kou na dor­tu. Nebo je to naopak?


Velká zahrada – chtít či nechtít?

Mož­ná si říká­te, co je to za otáz­ku. Prav­da je tako­vá, že vel­ká zahra­da může být výho­dou stej­ně tak, jako nevýhodou.

 

  • Pro jed­no­ho obrov­ský bene­fit. Pro­stor pro dal­ší stav­bu, gri­lo­va­cí kou­tek nebo dět­ské hřiš­tě. Rela­xač­ní pro­stor plný zeleně. 
  • Pro dru­hé­ho kou­le na noze. Prá­ce navíc. Spous­ta času strá­ve­né­ho seká­ním trá­vy a údržbou.

 

Jaká je tedy správ­ná odpo­věď? Ta je samo­zřej­mě sub­jek­tiv­ní. V někte­rých pří­pa­dech může být výhod­né poze­mek roz­dě­lit a část pro­dat zvlášť. Pokud poze­mek dělit nechce­te, žád­ný pro­blém. Tak jak tak, na zahra­du je tře­ba mys­let jako na dal­ší důle­ži­tý pro­dej­ní faktor.

 

Vzhled prodává

 

Opět jsme u toho. Pokud poten­ci­ál­ní kup­ce vstou­pí na váš poze­mek a ocit­ne se v neu­dr­žo­va­né džun­g­li, kte­rá nemá žád­ný řád, je dost mož­né, že zahra­du jako vel­kou výho­du vní­mat nebude.

 

  • Vždy chce­te vzbu­dit útul­ný dojem. U zahra­dy pla­tí to stej­né. Před pro­de­jem dopo­ru­ču­ji  inves­to­vat do pro­fe­si­o­nál­ní péče a údržby.
  • Pose­kej­te tráv­ník, nech­te odstra­nit ple­vel (ze záho­nů i z dlaž­dic) i mrt­vé rost­li­ny, nech­te pro­ře­zat stro­my. Pokud je na to vhod­né obdo­bí, zasaď­te vzrost­lej­ší květiny.

 

Zahra­da, na kte­ré si poten­ci­ál­ní kup­ce umí před­sta­vit život se svou rodi­nou. To je před pro­de­jem váš cíl.

TIP: Chce­te více tipů, jak nepři­jít o kup­ce? Ćtě­te v tom­to článku.

prodej domu se zahradou šárka sabová realitní makléř


Každý touží po svém “výběhu”

 

V dneš­ní době, kdy moder­ní zástav­by uku­su­jí zele­né plo­chy ve vel­kém, je vlast­ní (funkč­ní) ven­kov­ní pro­stor dal­ším bonu­sem. Co vše může nabízet?

 

  • pro­stor s grilem 
  • per­go­lu nebo pose­ze­ní pro rodin­né a přá­tel­ské sešlosti
  • záti­ší s lavič­kou na čtení
  • dět­ský koutek
  • úschov­ný pro­stor na nářadí

 

… to vše může opět při­dat na ceně. Zkus­te se zamys­let nad pro­sto­rem, inspi­ruj­te se na Pin­te­res­tu nebo Instagra­mu. I s malým pro­sto­rem jde čarovat!

 

Investujte do prezentace

 

Dopo­ru­ču­ji inves­to­vat nejen do kva­lit­ní pre­zen­ta­ce inte­ri­é­ru, ale také exte­ri­é­ru. Důle­ži­té je také říct, že kaž­dý pro­dej má svůj čas. Chá­pu, že kli­ent může na pro­dej spě­chat. Je dob­ré dívat se ale na věc ze šir­ší­ho úhlu.

 

  • Na jaře a v létě kve­tou­cí a svě­že zele­ná zahra­da na fot­kách nád­her­ně vynik­ne. Koho by nelá­ka­lo pose­dět si ven­ku s šál­kem dob­ré kávy?
  • V zimě bohu­žel plný poten­ci­ál zahra­dy nevy­nik­ne tak, jako v tep­lých obdo­bích. Při­dá­vat do pre­zen­ta­ce nemo­vi­tos­ti v zim­ním obdo­bí let­ní fot­ky není vhod­né. Vaše nemo­vi­tost pak může půso­bit dojmem “ležá­ka”, kte­rý je na trhu už od léta.

 

Správ­ně nača­so­va­ný pro­dej a zahra­da v plném roz­pu­ku. I to je dal­ší ces­ta k úspěš­né­mu prodeji.

 

Tajné heslo: snadná údržba

 

Pama­tu­je­te si na tu tetu, kte­rá měla na zahra­dě tisí­ce dru­hů roz­lič­ných rost­lin a kvě­tin, nad kte­rý­mi všich­ni vzdycha­li, ale sta­rat by se o tu kve­tou­cí nád­he­ru nikdo nechtěl? Snad kaž­dý tako­vou tetu měl.

 

Trval­ky, mini­ma­lis­tic­ká krá­sa a snad­ná údrž­ba. To je to, na co prav­dě­po­dob­ně nalá­ká­te úpl­ně každého. 

 

  • Zápla­va růz­ných dru­hů kvě­tin, keřů a slo­ži­té­ho zahrad­ní­ho desig­nu může nao­pak svou slo­ži­tos­tí údrž­by odradit.
  • Pokud máte zahra­du vyba­ve­nou auto­ma­tic­kým zavla­žo­va­cím sys­té­mem nebo zahrad­ním osvět­le­ním, neza­po­meň­te to v inze­rá­tu zmínit.

 

Méně je více, mys­le­te na to.

 

prodej domu se zahradou šárka sabová realitní makléř


Soukromí má velkou hodnotu


Klid, bez­pe­čí a sou­kro­mí jsou poci­ty, kte­ré máme při­ro­ze­ně rádi. Je pří­jem­né vědět, že se na svém pozem­ku může­te uvol­nit, a neře­šit nahlí­že­jí­cí sou­se­dy. Pokud si tyto poci­ty poten­ci­ál­ní kupu­jí­cí udr­ží i ve vaší zahra­dě, jste k úspěš­né­mu pro­de­ji zase o kus blíž. 

Čím si může­te pomoci?

 

  • udr­žo­va­ný živý plot
  • zele­né stě­ny (ide­ál­ně nízkoúdržbové)
  • este­tic­ky vypa­da­jí­cí plot (před pro­de­jem dopo­ru­ču­ji čer­s­tvě natřít)

 

Pokud na vaší zahra­dě tyto prv­ky chy­bí, popře­mýš­lej­te, zda by nešli dodě­lat před­tím, než bude­te dům k pro­de­ji nabízet.

 



Jak vidí­te, zahra­da může vaší nemo­vi­tos­ti při­dat mno­ho plu­so­vých bodů.
Chce to ale zahra­du dob­ře udr­žo­vat a pře­mýš­let nad ní spíš jako o dal­ší čás­ti domo­va, než jako o kusu zele­ně za domem. Chce­te pro­dat nemo­vi­tost co nej­lé­pe? Ať už se zahra­dou nebo bez, ráda se toho ujmu. Klid­ně se mi ozvě­te. Úspěch mých kli­en­tů je to, co mě kaž­dý den pohá­ní. Bude­te další?

Datum vydání

24.4.2025

Kategorie

Klíčová slova