Na trhu s nemovitostmi platí jedno – musíte kupujícího zaujmout a přesvědčit. U některých nemovitostí je potřeba hodně práce, jiným nemovitostem stačí o kousek méně, protože jsou jednoduše oblíbené.
Co mají úspěšné nemovitosti společné? A bude “horkým zbožím” i ta vaše?
1. Byt o dispozici 2+kk ve větším městě
Ne moc velké, ne moc malé. Byty o dispozici 2+kk ve větších městech jsou velmi populární. Proč? Díky své univerzálnosti.
Jsou totiž skvělé jak pro singl profesionály nebo dvojice, tak pro investory a rodiče, kteří chtějí bytem zabezpečit budoucnost svého dítěte. Provozní náklady, údržba… to vše je u této velikosti bytu poměrně zvládnutelné. Díky většímu městu máte zase po ruce vše, co potřebujete.
TIP: Jste majiteli tohoto typu bytu? Skvělé. Jen nepodceňte dobrou prezentaci. Kvalitní home staging s ohledem na cílovou skupinu, kvalitní fotky i popis, a také důraz na všechny možnosti, které město a lokalita nabízí.
2. Rodinné nemovitosti s krátkým dojezdem do města
Aktuálním trendem je cesta z města. Lidé sice města milují, zároveň ale touží po klidu a přírodě. Pokud máte tedy na prodej rodinný dům s velmi dobrým dopravním spojením do blízkého města a občanskou vybaveností zároveň, máte rozhodně plusové body. Pokud je nemovitost alespoň po částečné rekonstrukci, a součástí je zahrada nebo garáž, máte v podstatě vyhráno.
TIP: Vaše cílovka? V současné době jsou to nejčastěji mladé rodiny s dětmi. Myslete na to při prezentaci. Pochlubte se dobře udržovanou zahradu s potenciálem pro vyžití (nejen) dětí, zdůrazněte skvělou vzdálenost do města i občanskou vybavenost vaší lokality. Při home stagingu myslete na atmosféru, kterou chcete navodit – a ano, je to útulný domov, kde se bude ráda scházet celá rodina.
3. Rekreační nemovitosti s celoročním využitím
Na toto téma jsem psala článek nedávno. Rekreační nemovitosti se totiž stále těší velké oblibě. A pokud vaše nemovitost umožňuje celoroční bydlení? No tak perfektní. Tahle nemovitost má totiž velký potenciál, především v případech, že má k dispozici více pokojů, pohodlné topení a rychlý internet. Z moderního chalupářství se totiž pomalu stává trend, o kterém by vám nejeden digitální nomád mohl vyprávět.
TIP: Tento typ rekreační nemovitosti můžete prezentovat jako objekt k bydlení, k pronájmu jako celek nebo třeba k pronájmu jednotlivých pokojů lidem, kteří pracují online. Dejte si vždy záležet na kvalitních fotografiích a textové prezentaci. Neprodáváte “jen” rekreační nemovitost, prodáváte místo, které vnese do života klid.
4. Novostavba v dobré lokalitě
Jsou lidé, kteří nedají dopustit na léty prověřené nemovitosti. Velká spousta lidí už dnes ale preferuje novostavby. Důvody? Jednoznačné. Novostavby jsou obvykle energeticky úsporné, jsou čisté a s velkou pravděpodobností vás v brzké době nečekají nutné investice do oprav. Pokud má vaše novostavba parkovací místo nebo disponuje terasou či balkonem, připište si další body navíc.
TIP: Pokud se vaše nemovitost může pochlubit právě energeticky úsporným provozem, rozhodně tento benefit nezapomeňte v inzerci důkladně vyzdvihnout. Dobré zateplení, podlahové topení, solární panely, chytré programy na úsporu energie… to vše může být velká konkurenční výhoda.
5. Nemovitosti s příběhem
Historická stodola, prvorepublikový dům, architektonicky zajímavá nemovitost, která se jen tak nevidí… zkrátka stylovky, které mají nezaměnitelný charakter. Tyto nemovitosti rozhodně nejsou pro každého, to ale neznamená, že by si nenašly kupce. Naopak. O tyto nemovitosti mají často zájem lidé, které až tak nezajímá cena. Dokáží totiž ocenit právě jejich originalitu a specifický design.
TIP: Využijte všechny detaily, které vaši nemovitost dělají speciální. Originální trámy, malovaná kachlová kamna, vintage prvky, starodávná výzdoba stropů… to vše se počítá. A na závěr? Nezapomeňte při prezentaci zmínit příběh. I ten totiž prodává.
Víte, co mají tedy všechny tyto nemovitosti společné?
Prozradím vám to. Je to potenciál využitý na maximum. Pokud dokážete najít všechny silné stránky vaší nemovitosti a správně je zájemcům naservírovat, máte vyhráno.
Chcete prodávat nemovitost a nejste si jisti, že jste na správné cestě?
To vůbec nevadí, domluvme si schůzku. Ráda vás správným směrem povedu.