5 typů oblíbených nemovitosti, které mají na trhu náskok

Na trhu s nemo­vi­tost­mi pla­tí jed­no – musí­te kupu­jí­cí­ho zaujmout a pře­svěd­čit. U někte­rých nemo­vi­tos­tí je potře­ba hod­ně prá­ce, jiným nemo­vi­tos­tem sta­čí o kou­sek méně, pro­to­že jsou jed­no­du­še oblíbené.

Co mají úspěš­né nemo­vi­tos­ti spo­leč­né? A bude “hor­kým zbo­žím” i ta vaše?


1. Byt o dispozici 2+kk ve větším městě

 

Ne moc vel­ké, ne moc malé. Byty o dis­po­zi­ci 2+kk ve vět­ších měs­tech jsou vel­mi popu­lár­ní. Proč? Díky své univerzálnosti. 

Jsou totiž skvě­lé jak pro sin­gl pro­fe­si­o­ná­ly nebo dvo­ji­ce, tak pro inves­to­ry a rodi­če, kte­ří chtě­jí bytem zabez­pe­čit budouc­nost své­ho dítě­te. Pro­voz­ní nákla­dy, údrž­ba… to vše je u této veli­kos­ti bytu poměr­ně zvlád­nu­tel­né. Díky vět­ší­mu měs­tu máte zase po ruce vše, co potřebujete. 

 

TIP: Jste maji­te­li toho­to typu bytu? Skvě­lé. Jen nepod­ceň­te dobrou pre­zen­ta­ci. Kva­lit­ní home sta­ging s ohle­dem na cílo­vou sku­pi­nu, kva­lit­ní fot­ky i popis, a také důraz na všech­ny mož­nos­ti, kte­ré měs­to a loka­li­ta nabízí. 

 

oblíbené nemovitosti šárka sabová realitní makléř praha

2. Rodinné nemovitosti s krátkým dojezdem do města

 

Aktu­ál­ním tren­dem je ces­ta z měs­ta. Lidé sice měs­ta milu­jí, záro­veň ale tou­ží po kli­du a pří­ro­dě. Pokud máte tedy na pro­dej rodin­ný dům s vel­mi dob­rým doprav­ním spo­je­ním do blíz­ké­ho měs­ta a občan­skou vyba­ve­nos­tí záro­veň, máte roz­hod­ně plu­so­vé body. Pokud je nemo­vi­tost ale­spoň po čás­teč­né rekon­struk­ci, a sou­čás­tí je zahra­da nebo garáž, máte v pod­sta­tě vyhráno.

 

TIP: Vaše cílov­ka? V sou­čas­né době jsou to nej­čas­tě­ji mla­dé rodi­ny s dět­mi. Mys­le­te na to při pre­zen­ta­ci. Pochlub­te se dob­ře udr­žo­va­nou zahra­du s poten­ci­á­lem pro vyži­tí (nejen) dětí, zdů­raz­ně­te skvě­lou vzdá­le­nost do měs­ta i občan­skou vyba­ve­nost vaší loka­li­ty. Při home sta­gin­gu mys­le­te na atmo­sfé­ru, kte­rou chce­te navo­dit – a ano, je to útul­ný domov, kde se bude ráda schá­zet celá rodina.

 

3. Rekreační nemovitosti s celoročním využitím

 

Na toto téma jsem psa­la člá­nek nedáv­no. Rekre­ač­ní nemo­vi­tos­ti se totiž stá­le těší vel­ké obli­bě. A pokud vaše nemo­vi­tost umož­ňu­je celo­roč­ní byd­le­ní? No tak per­fekt­ní. Tahle nemo­vi­tost má totiž vel­ký poten­ci­ál, pře­de­vším v pří­pa­dech, že má k dis­po­zi­ci více poko­jů, poho­dl­né tope­ní a rych­lý inter­net. Z moder­ní­ho cha­lu­pář­ství se totiž poma­lu stá­vá trend, o kte­rém by vám neje­den digi­tál­ní nomád mohl vyprávět.

 

TIP: Ten­to typ rekre­ač­ní nemo­vi­tos­ti může­te pre­zen­to­vat jako objekt k byd­le­ní, k pro­nájmu jako celek nebo tře­ba k pro­nájmu jed­not­li­vých poko­jů lidem, kte­ří pra­cu­jí onli­ne. Dej­te si vždy zále­žet na kva­lit­ních foto­gra­fi­ích a tex­to­vé pre­zen­ta­ci. Nepro­dá­vá­te “jen” rekre­ač­ní nemo­vi­tost, pro­dá­vá­te mís­to, kte­ré vne­se do živo­ta klid.

 

oblíbené nemovitosti šárka sabová realitní makléř praha

4. Novostavba v dobré lokalitě

 

Jsou lidé, kte­ří neda­jí dopus­tit na léty pro­vě­ře­né nemo­vi­tos­ti. Vel­ká spous­ta lidí už dnes ale pre­fe­ru­je novostav­by. Důvo­dy? Jed­no­znač­né. Novostav­by jsou obvykle ener­ge­tic­ky úspor­né, jsou čis­té a s vel­kou prav­dě­po­dob­nos­tí vás v brz­ké době neče­ka­jí nut­né inves­ti­ce do oprav. Pokud má vaše novostav­ba par­ko­va­cí mís­to nebo dis­po­nu­je tera­sou či bal­ko­nem, při­piš­te si dal­ší body navíc.

 

TIP: Pokud se vaše nemo­vi­tost může pochlu­bit prá­vě ener­ge­tic­ky úspor­ným pro­vo­zem, roz­hod­ně ten­to bene­fit neza­po­meň­te v inzer­ci důklad­ně vyzdvih­nout. Dob­ré zatep­le­ní, pod­la­ho­vé tope­ní, solár­ní pane­ly, chyt­ré pro­gra­my na úspo­ru ener­gie… to vše může být vel­ká kon­ku­renč­ní výhoda.

 

5. Nemovitosti s příběhem 

 

His­to­ric­ká sto­do­la, prvo­re­pub­li­ko­vý dům, archi­tek­to­nic­ky zají­ma­vá nemo­vi­tost, kte­rá se jen tak nevi­dí… zkrát­ka sty­lov­ky, kte­ré mají neza­mě­ni­tel­ný cha­rak­ter. Tyto nemo­vi­tos­ti roz­hod­ně nejsou pro kaž­dé­ho, to ale nezna­me­ná, že by si nena­šly kup­ce. Nao­pak. O tyto nemo­vi­tos­ti mají čas­to zájem lidé, kte­ré až tak neza­jí­má cena. Doká­ží totiž oce­nit prá­vě jejich ori­gi­na­li­tu a spe­ci­fic­ký design.

 

TIP: Vyu­žij­te všech­ny detai­ly, kte­ré vaši nemo­vi­tost děla­jí spe­ci­ál­ní. Ori­gi­nál­ní trá­my, malo­va­ná kach­lo­vá kam­na, vin­tage prv­ky, sta­ro­dáv­ná výzdo­ba stro­pů… to vše se počí­tá. A na závěr? Neza­po­meň­te při pre­zen­ta­ci zmí­nit pří­běh. I ten totiž prodává.

 

oblíbené nemovitosti šárka sabová realitní makléř praha

Víte, co mají tedy všechny tyto nemovitosti společné?


Pro­zra­dím vám to. Je to poten­ci­ál vyu­ži­tý na maxi­mum. Pokud doká­že­te najít všech­ny sil­né strán­ky vaší nemo­vi­tos­ti a správ­ně je zájem­cům naser­ví­ro­vat, máte vyhráno. 


Chce­te pro­dá­vat nemo­vi­tost a nejste si jis­ti, že jste na správ­né cestě? 
To vůbec neva­dí, domluv­me si schůzku. Ráda vás správ­ným smě­rem povedu.

Datum vydání

7.8.2025

Kategorie

Klíčová slova