Nabízíte dům nebo byt na prodej. Potenciální zájemce přijde na prohlídku a okamžitě ho zaujme interiér.
Líbí se mu barvy, zaujme ho, jak vše ladí. Prodej domu s nábytkem může být v závěru výhodný pro obě strany.
Co je ale ještě dobré před prodejem zvážit?
Kdy dává smysl prodávat nemovitost s nábytkem?
Nábytek vytváří atmosféru a první dojem. Je váš interiér sladěný, moderní a nábytek je kvalitní? Pak může být velkým lákadlem. Kupující si totiž snadno představí, že právě tohle bude jeho budoucí “doma”. Proč to může být skvělé?
Jsou ale případy, kdy je lepší prodávat nemovitost bez vybavení. O jaké případy se jedná?

Pokud vám vyšlo, že chcete nemovitost prodávat vybavenou, je dobré věnovat před prodejem pozornost několika důležitým věcem.
Rozdělte věci na:
Všechno si přehledně sepište na papír – tento seznam vám pak může pomoci při vyjednávání o ceně i při podpisu smlouvy.
Připravte se na focení a prohlídky
Světlo, čistota a vkusné uspořádání, to je oč tu běží.
Někdy stačí pár drobných úprav a nemovitost může působit úplně jinak.TIP: Zkuste si přečíst také můj článek o 7 low cost tipech pro home staging při prodeji svépomocí.
O nábytku se vyplatí jednat až poté, co uvidíte ze strany kupujícího opravdový zájem. Pokud se budete naopak snažit prodat nábytek k nemovitosti za každou cenu, můžete kupujícího odradit.

Líbit se vám to asi nebude, ale běžný použitý nábytek se bohužel vždy prodává za relativní zlomek původní ceny. Zkuste si projít prodejní weby jako Bazoš, Sbazar nebo Marketplace a podívejte se, jaké jsou vaše reálné možnosti.
Vše musí být také správně uvedeno v rezervační i kupní smlouvě. Vždy přesně uveďte popis toho:
Ústní domluva není dobrý nápad, tento bod doporučuji opravdu nepodcenit. Předejdete tím potenciálním konfliktům, které mohou celý prodejní proces nepříjemně prodloužit.

Není to samozřejmě vždy pravidlem, obecně se ale při prodeji nemovitostí setkávám s těmito opakujícími se situacemi.
Na začátku prodeje je vždy dobré ujasnit si cílovou skupinu. Pokud si nejste jistí, co bude nejlepší volba, vždy můžete do inzerátu uvést, že „byt je v nabídce včetně vybavení nebo bez něj“. Být flexibilní se při prodeji vždy vyplatí.
Chystáte se prodávat nemovitost a nejste si jisti, jak dilema s vybavením rozlousknout?
Klidně se mi ozvěte. Pomůžu vám připravit nemovitost na prodej tak, aby zaujala, a vy jste získali z prodeje co nejlepší cenu.