Prodej nemovitosti s nábytkem: vyplatí se to?

Nabí­zí­te dům nebo byt na pro­dej. Poten­ci­ál­ní zájem­ce při­jde na pro­hlíd­ku a oka­mži­tě ho zaujme interiér.
Líbí se mu bar­vy, zaujme ho, jak vše ladí. Pro­dej domu s nábyt­kem může být v závě­ru výhod­ný pro obě strany.
Co je ale ješ­tě dob­ré před pro­de­jem zvážit?

 


Kdy dává smy­sl pro­dá­vat nemo­vi­tost s nábytkem?


Náby­tek vytvá­ří atmo­sfé­ru a prv­ní dojem. Je váš inte­ri­ér sla­dě­ný, moder­ní a náby­tek je kva­lit­ní? Pak může být vel­kým láka­dlem. Kupu­jí­cí si totiž snad­no před­sta­ví, že prá­vě tohle bude jeho budou­cí “doma”. Proč to může být skvělé?

  • Kupu­jí­cí hle­dá pohod­lí a rychlost
    Zane­prázd­nění lidé, lidé kupu­jí­cí byt na inves­ti­ci nebo kup­ci v časo­vém pre­su vždy oce­ní mož­nost nastě­ho­vat se hned. Ušet­ří si tak čas, sta­ros­ti i výda­je spo­je­né s výbě­rem a nakupováním.

 

  • Vám odpa­dá stě­ho­va­cí stres
    Není potře­ba řešit pře­voz nábyt­ku a vyba­ve­ní, pro­dej nebo jeho usklad­ňo­vá­ní v mezičase.

 

Kdy raději prodávat nemovitost bez nábytku

Jsou ale pří­pa­dy, kdy je lep­ší pro­dá­vat nemo­vi­tost bez vyba­ve­ní. O jaké pří­pa­dy se jedná?

  • Víte, že kupu­jí­cí si chce pro­stor vyba­vit pod­le sebe (něko­li­krát to při pro­hlíd­ce zmínil).
  • Náby­tek už je těž­ko­pád­ný, star­ší­ho data nebo jed­no­du­še neod­po­ví­da­jí­cí dneš­ním trendům.
  • Inte­ri­ér není sla­dě­ný a vy chce­te nemo­vi­tost pro­fe­si­o­nál­ně nafo­tit (čis­tý a neut­rál­ní inte­ri­ér fun­gu­je při pro­de­ji lépe).

prodej nemovitosti s nábytkem šárka sabová realitní makléř praha


Prodej nemovitosti s nábytkem: jak na to

 

Pokud vám vyšlo, že chce­te nemo­vi­tost pro­dá­vat vyba­ve­nou, je dob­ré věno­vat před pro­de­jem pozor­nost něko­li­ka důle­ži­tým věcem. 

 

Rozhodněte se, co zůstane


Roz­děl­te věci na:

  • vol­ně sto­jí­cí náby­tek, kte­rý může­te nabíd­nout také zvlášť,
  • vesta­vě­né vyba­ve­ní, kte­ré zůstá­vá automaticky.

Všech­no si pře­hled­ně sepiš­te na papír – ten­to seznam vám pak může pomo­ci při vyjed­ná­vá­ní o ceně i při pod­pi­su smlouvy.

 

“Pěkně zařízená nemovitost se často prodává lépe. Když je interiér sladěný a nábytek se harmonicky doplňuje, ale nepřebíjí, kupující se snáž bude cítit jako doma“.

Při­prav­te se na foce­ní a prohlídky


Svět­lo, čis­to­ta a vkus­né uspo­řá­dá­ní, to je oč tu běží.
Někdy sta­čí pár drob­ných úprav a nemo­vi­tost může půso­bit úpl­ně jinak.

TIP: Zkus­te si pře­číst také můj člá­nek o 7 low cost tipech pro home sta­ging při pro­de­ji svépomocí.

 

Mluvte o nábytku až ve správný moment


O nábyt­ku se vypla­tí jed­nat až
poté, co uvi­dí­te ze stra­ny kupu­jí­cí­ho oprav­do­vý zájem. Pokud se bude­te nao­pak sna­žit pro­dat náby­tek k nemo­vi­tos­ti za kaž­dou cenu, může­te kupu­jí­cí­ho odradit.

prodej nemovitosti s nábytkem šárka sabová realitní makléř praha


Stanovte si odpovídající, ale realistickou cenu

Líbit se vám to asi nebu­de, ale běž­ný pou­ži­tý náby­tek se bohu­žel vždy pro­dá­vá za rela­tiv­ní zlo­mek původ­ní ceny. Zkus­te si pro­jít pro­dej­ní weby jako Bazoš, Sba­zar nebo Mar­ket­pla­ce a podí­vej­te se, jaké jsou vaše reál­né možnosti.

 

Nezapomeňte na právní stránku věci

Vše musí být také správ­ně uve­de­no v rezer­vač­ní i kup­ní smlou­vě. Vždy přes­ně uveď­te popis toho:

  • co je sou­čás­tí kup­ní ceny,
  • co se pro­dá­vá zvlášť.

 

Úst­ní domlu­va není dob­rý nápad, ten­to bod dopo­ru­ču­ji oprav­du nepod­ce­nit. Pře­de­jde­te tím poten­ci­ál­ním kon­flik­tům, kte­ré mohou celý pro­dej­ní pro­ces nepří­jem­ně prodloužit.

prodej nemovitosti s nábytkem šárka sabová realitní makléř praha

Ověřené tipy z realitní praxe


Není to samo­zřej­mě vždy pra­vi­dlem, obec­ně se ale při pro­de­ji nemo­vi­tos­tí setká­vám s těmi­to opa­ku­jí­cí­mi se situacemi.

  • Lidé, kte­ří kupu­jí byt za úče­lem inves­ti­ce a dal­ší­ho pří­jmu, plně vyba­ve­ný byt vět­ši­nou oce­ní. Mohou ho totiž bez časo­vé pro­dle­vy a dal­ších sta­ros­tí začít pronajímat.
  • Mla­dé páry čas­to oce­ní, že díky vyba­ve­nos­ti bytu nemu­sí vyna­klá­dat ze star­tu dal­ší inves­ti­ce do vybavení.
  • Rodi­ny, kte­ré si kupu­jí nemo­vi­tost pro sebe, zase čas­to dají před­nost vol­né­mu pro­sto­ru, kde si své “doma” mohou dotvo­řit přes­ně pod­le svých chutí.

Na začát­ku pro­de­je je vždy dob­ré ujas­nit si cílo­vou sku­pi­nu. Pokud si nejste jis­tí, co bude nej­lep­ší vol­ba, vždy může­te do inze­rá­tu uvést, že „byt je v nabíd­ce včet­ně vyba­ve­ní nebo bez něj“. Být fle­xi­bil­ní se při pro­de­ji vždy vyplatí.

 


 

Chys­tá­te se pro­dá­vat nemo­vi­tost a nejste si jis­ti, jak dile­ma s vyba­ve­ním rozlousknout?

Klid­ně se mi ozvě­te. Pomůžu vám při­pra­vit nemo­vi­tost na pro­dej tak, aby zau­ja­la, a vy jste zís­ka­li z pro­de­je co nej­lep­ší cenu.

 

Datum vydání

16.10.2025

Kategorie

Klíčová slova