Zkoušeli jste někdy k seznamování s druhou polovičkou aplikaci Tinder? Já sice ne, ale historek jsem slyšela a četla habaděj. Někdy dost vtipné, někdy o něco méně.
A čím víc se jich ke mně dostalo, tím víc na ně musím myslet. Že to zní divně? Věřte mi, že ani ne. Taková prohlídka nemovitosti je totiž první Tinder rande jak vyšité…
První kontakt
Je to tu. Se zájmem otevřete aplikaci / webové stránky.
Zahlédnete první fotky, přečtete si úvodní text… a někdy pak to, co jste viděli, nemůžete dostat z hlavy.
V horším případě proto, že prezentace byla katastrofa. V lepším proto, že jste jednoduše okouzlení. Na první pohled!
TIP: O tom to je. První pohled je totiž často přesně to, co rozhodne. Nepodceňujte fotky a text vašeho inzerátu. Nikdy. Pokud jsou fotky hodně špatné, vymazlený text stačit nebude. A text plný hrubek a nejasností zase nezachrání ani sebekrásnější fotky.
Rozcestník
Tady se na chvilku zastavíme. Vžijte se do situace, kdy se první dojem povedl. Všechno vypadá dobře. Fotky byly okouzlující, text si jemně zahrával s vaší fantazií a vy jste si už představovali, jaké to bude naživo! A tak jste odpověděli. A už se nemůžete dočkat, až tu nádheru uvidíte…

Osobní kontakt – to je to, oč tu běží
A tady to začíná být zajímavé. Vydáte se totiž do terénu. A jak to dopadne? No, stejně jako při Tinder rande, možnosti jsou vždycky dvě.
Špatné rande
Aneb „Vždyť to na fotkách vypadalo tak dobře… tak co je sakra tohle?“.
Dorazíte na místo. Nadšeně otevřete dveře a … místo očekávaného wow efektu přichází tak trochu trapné ticho a rozpačitost. Proč?
Nepříjemná atmosféra
Temno, chladno nebo nevětraný vzduch. Na stole prázdný hrnek od kávy z rána.
Prodávající na otázky odpovídá, ale jde vidět, že příjemné mu to není. Odpovídá vyhýbavě, nedívá se vám do očí. Dvakrát dobře se teda necítíte.
Osobní víc, než byste chtěli
Fotografie a realita se poněkud rozcházejí. Oblečení poházené přes židli, rozsypané hračky na zemi, všude spousta rodinných fotografií. Tak trochu začínáte mít pocit, že pro váš vlastní příběh v tomto domě snad ani není místo. A pokud ano, je těžké si to vůbec představit.
Nátlak
Stávající majitel si očividně zamanul, že vás dnes “užene”. Povídá vám pln emocí svoje životní příběhy, svěřuje se vám, co vše v domě zažil, jaká je jeho situace a jak moc potřebuje (to přece musíte chápat!) nemovitost prodat. Cítíte hrozný nátlak a jediné, co už chcete, je být zpátky za dveřmi.
Nezájem
Na začátku jste prodávajícímu pověděli něco o sobě. O svých potřebách, o tom, co hledáte. Když už vám po třetí říká, že v okolí jsou super školky, hřiště jen přes ulici a támhle nahoře je perfektní místo pro dětský pokoj, chcete si pomalu klepat na čelo. Přece jste mu jasně říkali, že děti nemáte a neplánujete, a že důležité jsou pro vás u nemovitosti jiné věci. To vás vůbec neposlouchal?
Když se pak rozloučíte, šlápnete na plyn a nepřejete si nic jiného, než být hlavně pěkně daleko. Fíííha, tak tohle byl zážitek. Jen ho už nikdy nechcete opakovat.

Skvělé rande
Aneb „Oooo, držte mě, tohle přesně jsem celou tu dobu hledal/a!“.
Dorazíte na místo. Nadšeně otevřete dveře a … máte motýlky v břiše. Po chvilce váš pocit ještě zesiluje. Tohle je přesně ono. Tohle je to, na co se vyplatilo počkat si!
Dobrý pocit od samého začátku
Vše jste našli na první pokus. Ve dveřích vás čekalo vřelé přivítání. Popis nemovitosti i fotky jasně odpovídají tomu, co teď máte před očima. Všechno do sebe zapadá. Co víc, naživo je to snad ještě lepší. Ulevilo se vám a těšíte se, až uvidíte víc.
Empatie
Jasné odpovědi na jakoukoliv vaši otázku. Autentický zájem o to, co potřebujete. Komplexní a relevantní informace vašim potřebám na míru. Máte pocit, že prodávající vám opravdu rozumí. A vaše intuice vám říká, že tady jste na správném místě.
Cítíte se jako doma
Příjemná atmosféra, čerstvé květiny, útulné osvětlení. Čistota uvnitř i okolo nemovitosti… každá drobnost je vyladěná. Vidíte, že někdo věnoval přípravě opravdovou péči. Odsud se vám rozhodně chtít nebude.
Zájem
Po skončení prohlídky se vás prodávající zeptá na váš názor. Zajímá ho, co se vám líbilo, a co byste si třeba představovali jinak. Vidíte, že se neptá pro nic za nic, vaše odpovědi ho upřímně zajímají. Dává vám prostor a rovnou si s vámi domluví datum, kdy si zavoláte.
Odcházíte se skvělým pocitem. A už teď víte, že tohle je přesně pro vás.
Vidíte? On je ten prodej nemovitosti (kromě mnoha jiných věcí) také emoční proces.
Pokud kupující hledá svůj budoucí domov, musí se zamilovat. Na první pohled, i na ten druhý. A kvalitní makléř rozhodně ví, co dělat, aby jiskra přeskočila.
Chcete, aby i vaše nemovitost byla láska na první pohled? Ozvěte se mi, ráda to zařídím.

