Může se zdát, že nabídka s nemovitostmi je celoročně konzistentní. Má zkušenost je taková, že nabídka možná ano, prodeje ale nikoliv.
Kdy je tedy ideální doba na prodej vaší nemovitosti?
Plánování až na prvním místě
Prodávat bez rozmyslu a předchozího plánování je chyba, se kterou se setkávám u klientů, kteří se prvotně rozhodli prodávat nemovitost na vlastní pěst. Pokud ale načasování zvolíte špatně, může prodej trvat. To s sebou nese riziko nutnosti snížení ceny (kvůli frustraci, kterou pomalý prodej přináší). Nepodceňte tedy dobré plánování!
Na období záleží
Aspektů, které prodej ovlivňují, je samozřejmě více. Jedním z nich je období.
- Obecně se nejvíce nemovitostí prodává na jaře. V tu dobu začínají být zájemci o nemovitosti nejaktivnější a šance uspět se tak zvyšuje.
- Na jaro pravděpodobně funguje i onen psychologický efekt pocitu nových začátků. Lidé proto více inklinují ke stěhování právě v tuto dobu.
- Nejhorší bývá obecně léto, doba dovolených. Po něm následuje zima, kdy lidé řeší spíše vánoční svátky, a leden, tedy doba povánoční
- Dobrý bývá také přelom září a října, kdy už jsou děti stabilizované ve škole a hlavní sezóna dovolených je za námi.
Prodeje podle typu nemovitosti
Pojďme se podívat na to, kdy bývá obecně zájem o jaký typ nemovitosti:
- Rodinné domy
Jak už jsem řekla, je dobré vyhnout se období, kdy je třeba více se věnovat dětem (dovolené, prázdniny), nebo o období, která jsou už ze své podstaty náročnější. Především tedy:
- jarní prázdniny,
- letní prázdniny,
- období Vánoc.
- Byty
U bytů o velikostech od 1+kk po 2+1 bývá zájem obvykle stabilnější. Důvodem je cílová skupina, která má o tyto byty zájem. Většinou se jedná o mladé lidi nebo lidi bez větších závazků (děti).
- Chaty a chalupy
Tady je přirozený zájem právě v čase před rekreačním obdobím. - Sezóna prodeje rekreačních nemovitostí tedy začíná v předjaří a končí začátkem podzimu.
- Pokud vlastníte nemovitost v horách nebo na místě s přidanou hodnotou (lanovky, turistické trasy, atd), bude vaší ideální prodejní sezónou doba před létem a před zimou.
Ideální den v týdnu
Tato kategorie se vám možná může zdát přitažená za vlasy. Nicméně je zajímavé podívat se i na toto. Obecně totiž platí:
- Nejvíce lidé čtou inzeráty od pondělí do středy.
- Nejméně pak v neděli.
A proč nejít úspěchu naproti, ne?
Ekonomická situace země
Samozřejmě je dobré zkoumat základní faktory jakými jsou například stav nezaměstnanosti, úrokové sazby a inflace. Pokud je ekonomika stabilní, je větší šance prodat rychleji a za lepší peníze.
- Tady je ale vždy dobré řešit situaci individuálně, protože velkou roli mohou hrát také specifika dané nemovitosti.
Stav vaší nemovitosti
K dobrému načasování patří také plánování vzhledem ke stavu vaší nemovitosti. Pokud jste si vědomi toho, že technický stav nemovitosti vyžaduje péči, je dobré řešit ho na prvním místě a s prodejem počkat. Částečná renovace nebo alespoň základní opravy mohou totiž vaší nemovitosti přidat na atraktivitě. A to je to, co při prodeji rozhodně chcete!
Co dalšího ovlivňuje cenu nemovitosti? Čtěte tady!
Chcete prodávat nemovitost, ale nechcete tyto faktory řešit sami?
Od toho jsem tu já. Pomůžu vám s celým procesem i se správným načasováním tak, abyste při prodeji dosáhli co nejlepšího výsledku. Stačí se ozvat, ráda budu u toho s vámi!