Úvod Blog Virtuální home staging: vaše tajná zbraň při prodeji nemovitosti

Virtuální home staging: vaše tajná zbraň při prodeji nemovitosti

17 dubna, 2025

Chystáte se na prodej, ale vaše nemovitost zrovna útulným interiérem neoplývá? Nebo je snad nemovitost prázdná úplně?

Je těžké prodat potenciálním zájemcům domov, když si ho ztěží dokáží představit. I tohle má ale řešení: virtuální homestaging. 



Prodáváte domov, ne holé zdi

 

Možná si říkáte, že je to přece jedno. Prodáváte nemovitost jako takovou, co si s ní budoucí majitel udělá, už je přece na něm. Jenomže prezentovat prázdné místnosti vám při prodeji příliš nepomůže. Proč?

 

  • Jak už jsem říkala mnohokrát, neprodáváte jen tak nějakou nemovitost. Prodáváte domov.
  • Pozitivní emoce, které umí útulně zařízená nemovitost vyvolat, jsou při prodeji k nezaplacení.
  • Pokud dokážete správně ukázat plný potenciál nemovitosti, jste hned o krok blíž k úspěšnému prodeji.

 

Holé zdi a prázdné pokoje nevzbudí na první dojem v potenciálním zájemci vůbec nic. Díky virtuálnímu home stagingu to ale můžete snadno změnit.

 

Virtuální home staging: co to vůbec je?

 

Virtuální home staging (virtuální foto staging, virtual staging) je virtuální vybavení a vyladění domů pro fotky a jiný vizuální prezentační materiál. 

 

  • Virtuálním homestag – pokud má být kvalitní – vyžaduje špičkovou znalost kompozic, měřítek i barev.
  • Připraví ho pro vás profesionální fotografové nebo grafici s praxí v interiérovém designu.
  • Jedná se o kvalitní fotomontáže, kdy se fotografie vaší originální nemovitosti doladí interiérovými prvky a detaily (nábytek, závěsy, dekorace, světla, stíny…).

 

Stejně jako v jiných oblastech, i tady doporučuji volit vždy spolupráci s renomovanými odborníky. Dokonalý výsledek vám totiž dokáže přinést výrazně více potenciálních kupců, zatímco špatná práce vás o ně může obrat.

TIP: Věděli jste, že nemovitost můžete prodávat i na Facebooku? Čtěte tady.

virtuální home staging šárka sabová realitní makléř praha


Pro koho virtuální home staging je?

Samozřejmě vždy záleží na individuálním případu. Obecně ale homestaging doporučuji v těchto případech:

  • Pokud nemáte čas nebo možnost zařídit klasický home staging.
  • Skvělý je pro vyklizené nemovitosti po rekonstrukci nebo doposud nezařízené novostavby.
  • Funguje také u nemovitostí rozestavěných (a z toho důvodu nezařízených).

 

Prostě vždy, když chcete zapracovat na atraktivitě vaší nemovitosti. Virtuální home staging totiž dokáže vyzdvihnout silné stránky vaší nemovitosti a podpořit fantazii zájemce. Obojí jsou věci, které prázdná nemovitost zařídit nedokáže.


Cit pro realitu

Vrátím se k mému doporučení najímat na virtuální home staging profesionály. Úkolem virtuálního home stagingu je vybrousit vizuální prezentaci a vyzdvihnout kvality vaší nemovitosti.

 

  • Chceme potenciálnímu kupujícímu ukázat, jaký potenciál nemovitost má, jak se v ní může cítit. 
  • Chceme ukázat, jak uvnitř funguje světlo, jak se dá s prostorem pracovat.

 

Cílem by nikdy neměla být mystifikace. Nikdy nechtějte vytvořit z prostoru něco, co není. Pokud se vám někdo bude snažit home staging s “vylepšením” prodat, doporučuji od spolupráce upustit. Nic dobrého vám nepřinese.

 

Jak virtuální home staging komunikovat v inzerci?

 

Osobně doporučuji jít na věc upřímně. V opačném případě můžete potenciálního zájemce nejen zklamat, ale klidně i úplně odradit.

  • U fotek nezapomeňte uvést, že se jedná o vizualizaci.
  • Klidně pro přesnost sdělení a snadné pochopení doplňte, že se jedná o jeden z návrhů možného vizuálního řešení interiéru.
  • Nebojte se doplnit fotky s vizuálním home stagingem také fotkami reálného stavu interiéru (tzn. fotky před a po). Fantazie potenciálního zájemce bude pracovat i tak.

virtuální home staging šárka sabová realitní makléř praha


Klady a zápory virtuálního home stagingu

 

Výhody

 

  • Můžete s vaší nemovitostí krásně vizuálně pracovat.
  • Profesionální grafik / fotograf dokáže s interiérem a barvami opravdu kouzla.
  • Ukážete potenciálním zájemcům plný potenciál vaší nemovitosti, vzbudíte potřebné emoce a fantazii a snadno navodíte pocit útulného domova.
  • Vizuálních možností a stylů je nepřeberně, takže se můžete přesně zaměřit na potřeby vaší cílové skupiny. 

Nevýhody

 

  • Nepovedený virtuální home staging může při prezentaci uškodit.
  • Přehnaný a nereálný home staging přinese potenciálnímu kupujícímu na prohlídce pořádnou dávku zklamání.
  • Pokud nebudete virtuální home staging transparentně komunikovat, může být prohlídka nemovitosti pro zájemce opět zklamáním a vaše tvář seriózního prodejce může utrpět.

 


Virtuální home staging je zkrátka dalším skvělým nástrojem, který vám může pomoci k úspěšnému prodeji. Stejně jako u dalších nástrojů je ale potřeba umět s ním dobře pracovat.

Home staging klasický i virtuální pro své klienty zařizuji běžně, je to součást “balíčku” mých služeb. Pokud chcete zjistit, co dalšího pro vás v rámci své provize ráda udělám, neváhejte se ozvat.

Zajímá vás svět realit a vše okolo něj?

Můj newsletter je tu pro vás. Tajné realitní tipy pro úspěšný nákup i prodej, zkušenosti z mé praxe, nejnovější reality na trhu a mnohem víc. Pojďme se propojit!

Zajímá vás svět realit a vše okolo něj?

Můj newsletter je tu pro vás. Tajné realitní tipy pro úspěšný nákup i prodej, zkušenosti z mé praxe, nejnovější reality na trhu a mnohem víc. Pojďme se propojit!