Občas se setkávám s tím, že mají prodávající z aukce strach a automaticky chtějí prodávat nemovitost klasickým způsobem. Někdy je ale škoda neotevřít se i možnosti aukce.
Proč? Občas totiž může jít o výhodnější postup. Kdy do aukce jít? A kdy se naopak držet raději “starého známého?”
Představte si, že prodáváte byt. Zájem je poměrně velký, takže hned první den inzerce máte domluveny čtyři prohlídky. Jedni jsou nadšení, takže už se s nimi v podstatě domluvíte. Je vám ale hloupé další prohlídky takto na poslední chvíli rušit. Tak přivítáte i další zájemce:
Co teď? Opravdu kývnete na prodej hned prvním zájemcům, přestože zájem je, jaký je, a vám by z něj plynuly jasné výhody? Odpověď je jednoznačná. Aukce!
Prodej formou aukce je jednoznačně férový a taky efektivní způsob prodeje. Díky aukci můžete dosáhnout maximálního zisku a nejlepších podmínek prodeje, zatímco všichni zájemci o vaši nemovitost mají stejné šance.
Všichni totiž:
S klientem pak vyhodnotíme, která nabídka je reálná a pro klienta nejzajímavější. O “vítězi” rozhoduje vždy prodávající.

Tento způsob prodeje volím (po domluvě s prodávajícím) u nemovitostí, u kterých předpokládáme více potenciálních kupců. Často se jedná o chaty, zajímavé chalupy, menší nebo střední byty (do cca 90 m2) nebo menší pozemky. Vždy jde ale o individuální přístup a o posouzení dané nemovitosti.
Jako u všeho, co se prodeje nemovitosti týče, ani tady to samo nepůjde. Proto je potřeba dodržet hned několik věcí.
Jasně nastavená pravidla a poctivý férový přístup pořadatele (v tomto případě realitního makléře) je základ. Zájemci totiž často mají snahu celý proces ovlivnit. Někdy se snaží zjistit nabídky ostatních, jindy rovnou zkouší nabídnout víc. Obojí je špatně.
Vždy vybírejte ověřeného makléře. Jen tak může být aukce opravdu úspěšná.
Promyšlená propagace na správných místech je velmi důležitá. Vím, že už se jedná u prodeje nemovitostí o mnohokrát omletou frázi. Můžete mi ale věřit, že platí stále stejně. Bez kvalitní propagace zkrátka nejsou prohlídky.
Forem může mít mnoho. Co používám nejčastěji já?
Pak následuje komunikace se zájemci, zvaní na dny otevřených dveří a organizace prohlídek. Zapojuji také další makléře.
Propagace je jedním z mnoha kroků v prodeji nemovitosti. Cílem je zapojit do aukce co nejvíce zájemců.

Abyste ale měli koho zvát, je nutná nejen propagace, ale také velmi dobré prodejní schopnosti. Jedno bez druhého nefunguje. Stejně tak nebude fungovat aukce, která bude špatně zorganizovaná. Vždy je pro vás výhodnější řešit aukci se zkušeným makléřem, který přesně ví, jak postupovat.
Ten vám pomůže také:
Aukce je perfektní možnost, jak prodat nemovitost co nejlépe.
To ale jen za předpokladu, že vaše nemovitost předpoklady pro úspěšnou aukci má. Pokud by vás tato možnost zajímala, a rádi byste zjistili, zda je aukce pro vás to pravé, ozvěte se mi. Pobavíme se společně o možných variantách a ráda se o celý prodej postarám!