Rozdíl je především tento:
Největší chybou při nastavování ceny je neznalost
. Pokud prodávající stanoví cenu pouze na základě toho, co vidí v inzerci, většinou šlápne vedle. Nedokáže totiž posoudit, jak dlouho už je nemovitost na trhu vystavena a všechny další možné okolnosti. Díky tomu pak může na realitním trhu nekonečně dlouho viset i vaše nemovitost, přičemž pomalu ale jistě ztrácí na důvěryhodnosti. Vaše šance na úspěšný prodej se tím opět snižuje.
Ceny nemovitostí samozřejmě postupně stoupají, proto se může po nějaké době i ona nereálná cena stát reálnou. Ale – pokud nemovitost prodáváte, abyste si za utrženou cenu mohli koupit jinou (třeba více vyhovující), není toto čekání optimálním způsobem prodeje. Nic totiž vzhledem ke zvyšujícím se cenám na trhu neřeší. Ztratíte jen čas.
Pomoci vám k tomu mohou veřejné statistiky zrealizovaných transakcí. Konkrétně používáme následující statistiky realizovaných transakcí. Ty najdete například zde:
nebo
Faktorů je ale samozřejmě mnohem více. Svou tržní cenu můžete úspěšně zvýšit spoluprací se zkušeným a spolehlivým realitním makléřem. Ten zná totiž všechny kroky potřebné k tomu, aby se vaše nemovitost prodala za co nejvyšší cenu a co nejrychleji.